۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۷۲۵۷۵۳
امام جمعه شهرستان کنگاور:

«جهاد تبیین» ضرورتی انکار ناپذیر است

«جهاد تبیین» ضرورتی انکار ناپذیر است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام لروند گفت: جهاد تبیین مورد نظر ولی امر مسلمین امروز ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمد لروند امروز در مسجد امام رضا علیه السلام شهرستان نهاوند اظهار داشت: در مکتب فاطمی، شیعه واقعی کسی است که هم تولی داشته باشد و هم تبری و اسلام او قلبی و زبانی باشد.

امام جمعه شهرستان کنگاور گفت: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب کم نظیر در دنیا بود که ریشه آن در فرهنگ علوی وفاطمی بود و این درخت تنومند ابهت خود را از این فرهنگ گرفته است.

این استاد حوزه تاکید کرد: بعضی از ۱۰ سال پیش تبلیغ باستانگرایی و کورش پرستی را در دستور خود قرار دادند و ما بارها و بارها این خطر را گوشزد کردیم و شما در این اغتشاشات دیدید که سلطنت طلب ها بیشترین نقش را در خشونت ها داشتند.

حجت الاسلام لروند عنوان داشت: جهاد تبیین مورد نظر ولی امر مسلمین امروز ضرورتی انکار ناپذیر است و حضرت زهرای مرضیه وقتی دید امام زمانش مولا علی(ع) تنها و غربب مانده با حضور در خانه مهاجر و انصار جهاد تبیین را انجام داد و در این راه افتخار اولین شهیده راه ولایت را نصیب خود نمود.

امام جمعه شهرستان کنگاور گفت: توهین به عمامه روحانیت تقاص گرفتن از سروری روحانیت بر غرب و اروپا از زمان رنسانس و قرون وسطی بود، یعنی زمانی که گالیله را به خاطر کشف علمی حرکت زمین به پای دار اعدام بردند، در همان زمان علمای اسلامی در اوج شکوفایی علمی دانش و سواد را به اروپا وکلیسای متهجر در آن زمان بردند، پس غرب حق دارد که توهین به علم و دانش و روحانیت را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام لروند تاکید کرد: استاد ما آیت الله فاضل لنکرانی در درس خارج می گفتند که برای این نظام اسلامی شهدای بسیاری دادیم، نباید اجازه دهیم این نظام تضعیف شود.

امام جمعه شهرستان کنگاور در پایان سخنان خود عنوان داشت: سکوت برخی از علماء و فقها در این زمانه توهین به مقدسات تعجب برانگیز است./1400/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سیده کلثوم موسوی شهنشاهیوند
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
عالی
0
0