۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۲۵۸۸۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

مسئولان در مقوله «جهاد تبیین» عملکرد خوبی نداشتند

مسئولان در مقوله «جهاد تبیین» عملکرد خوبی نداشتند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صالحی گفت: باید بپذیریم بسیاری از ما مدیران دستگاه های اجرایی در مبحث جهاد تبیین و روشنگری کم کاری کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی امروز در آیین تجلیل از موکبداران اربعین شهرستان کرمانشاه که در سالن اجتماعات بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: موکب داران جریان ساز ایجاد تمدن هستند و در سند بسترسازی برای ظهور امام زمان(عج) سهم بزرگی دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه موکب دارای رزق خداست و باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم، افزود: این وظیفه ی ما است که قدردان تمام کسانی باشیم که پای کار اربعینی ها بودند و اتفاق بزرگی را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول ما برای سال آینده ایجاد شرایط بهتر و مساعدتر برای زوار و موکب داران با شناسایی نقاط ضعف و ایرادات دیده شده از اربعین امسال می باشد.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه امام حسین(ع) با حماسه بزرگ خود و یارانش برای همیشه تاریخ زندگی را با حُریت، افتخار و عظمت معنی کرد، گفت: در این سالها خیلی ها تلاش کردند که آثار قیام اباعبدالله(ع) را از اذهان پاک کنند اما همواره با شور و خروش حسینی ارادتمندان اهل بیت (ع) مواجه شدند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دشمن با ایجاد گره‌هایی در ذهن مردم به‌ویژه نسل جوان به‌دنبال ایجاد ناآرامی در کشور بود، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین در شرایط کنونی راهکار مقابله با سلطه‌گری و دروغگویی دشمنان ایران اسلامی است تا بتوانیم از این پیچ تاریخی نیز با سربلندی و موفقیت عبور کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه باید بپذیریم بسیاری از ما مدیران دستگاههای اجرایی در مبحث جهادتبیین و روشنگری کم کاری کرده ایم، تصریح کرد: حوادث و ناآرامی‌های اخیر ثابت کرد که به جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز این جهاد امر واجبی است و تبین دستاوردهای انقلاب اسلامی بر همه ما واجب است و معنی اش آن نیست که این نظام بی نقص است و ماهم نباید در تبیین به گونه ای عمل نماییم که این شایبه در مردم ایجاد شود که صدای مان از جای گرم درمیاد، لذا باید رابطه بین نظام اسلامی و عملکرد مدیران و کارگزان نظام مقدس جمهوری اسلامی و فاصله این دو را برای مردم تبیین کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز دشمنان ما در همه جای دنیا از شرق تا غرب علیه نظام گام برمیدارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران پرقدرت تر از گذشته و محکم پیش خواهد رفت و جهان سلطه را رسوا خواهد کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امامزادگان در طول تاریخ محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرها بوده‌اند، تصریح کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان باید کانون جهاد تبیین باشند؛ روحانیون و طلاب مستقر در این بقاع ضمن تدارک برنامه های فرهنگی، مسابقات متنوع برای کودکان و نوجوانان، اهدای کتاب و نرم افزارتلاش خواهند کرد و آنها را با فرهنگ عاشورا آشنا کنند./1400/

ارسال نظرات