۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۷۲۵۹۰۸
امام جمعه موقت کاشان:

بدون بصیرت نمی توان با دشمن مبارزه کرد

بدون بصیرت نمی توان با دشمن مبارزه کرد
اصفهان - امام جمعه موقت کاشان بر لزوم بصیرت افزایی تأکید کرد و گفت: نمی‌توان دست خالی و بدون داشتن بصیرت با دشمن مبارزه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۲۸ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: هرچیزی که انسان را از خدا دور کند و برای رسیدن به دنیا و هوای نفس مقابل خدا قرار بگیرد شرک است.

وی حق را ناحق کردن برای رسیدن به پست، مقام، ریاست و ثروت را شرک و مقابله با خدا دانست و گفت: شکم‌های برخی برخی خدای آن‌ها و زنان آن‌ها قبله آن‌ها و دین آن‌ها پول و دینار است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دشمن در هر زمانی برای اینکه مردم را از توجه به حق دور کند گاهی با سنگ و چوب، گاهی با هوای نفس و گاهی هم بت تراشی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای اینکه توجه مردم را از ائمه اطهار(ع) به غیر آن‌ها منحرف کنند از طریق مخالفان، فقیه تراشی کردند، افزود: با رحلت امام سجاد(ع) آن سال را به نام آن عام الفقها نامگذاری کردند.

امام جمعه موقت کاشان بر لزوم بصیرت افزایی تأکید کرد و گفت: نمی‌توان دست خالی و بدون داشتن بصیرت با دشمن مبارزه کرد و برای شناخت و مبارزه با آن نیاز به داشتن بصیرت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین با بیان اینکه انسان اگر نابینا باشد بهتر از این است که بصیرت نداشته باشد، افزود: اگر انسان چشم باطن نداشته باشد نه تنها دنیا و آخرت خود را از دست می‌دهد بلکه دنیا و آخرت دیگران را نیز نابود خواهد کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات