۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۷۲۵۹۸۷
دبیر مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی اسلامی مطرح کرد؛

۸۲ کرسی ترویجی و نشست علمی در سومین همایش علوم انسانی اسلامی، پژوهش و فناوری

۸۲ کرسی ترویجی و نشست علمی در سومین همایش علوم انسانی اسلامی، پژوهش و فناوری
دبیر مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی- اسلامی از برگزاری ۸۲ کرسی ترویجی و نشست علمی در سومین همایش علوم انسانی- اسلامی، پژوهش و فناوری خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در مراسم افتتاحیه سومین همایش علوم انسانی- اسلامی، پژوهش و فناوری که به همت مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: سومین همایش علوم انسانی-اسلامی، پژوهش و فناوری با محوریت مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی- اسلامی و با همکاری مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش علوم قرآنی و علوم انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه برگزار می شود.

وی افزود: در این همایش، ده پژوهشگاه و نهاد همکار فعالیت دارند و گزارش آماری از وضعیت همایش، نشان دهنده حجم وسیعی از کرسی ها و نشست ها است که با مشارکت چند مجموعه در حال برگزاری است. معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: طبق گزارش آماری، پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق(ع)، 2 نشست؛ پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، 12 نشست علمی؛ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1 نشست؛ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، 9 کرسی ترویجی و 5 نشست علمی؛ پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، 11 نشست علمی؛ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 3 کرسی ترویجی و 4 نشست علمی در این همایش خواهند داشت.

وی اضافه کرد: پژوهشگاه قرآن و حدیث، 7 کرسی ترویجی و 7 نشست علمی؛ دبیرخانه انجمن های علمی حوزه، 10 نشست علمی؛ مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی نور، 4 نشست علمی؛ سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی(سمت)، 7 نشست علمی در این همایش برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: طبق این آمار 63 نشست علمی و 19 کرسی ترویجی برگزار خواهد شد که در مجموع 82 کرسی ترویجی و نشست علمی به همراه افتتاحیه و اختتامیه خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه این همایش نیز در اول دی ماه خاطرنشان کرد: در افتتاحیه برخی از روسای پژوهشگاه ها و همکار صحبت داشته و در اختتامیه نیز، برخی دیگر از روسای مراکز، گزارشات خود را ارائه خواهند داد.

ارسال نظرات