۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۲۶۰۳۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

تبادل امتیازات حوزه و دانشگاه سبب ایجاد وحدت میان این دو نهاد می شود

تبادل امتیازات حوزه و دانشگاه سبب ایجاد وحدت میان این دو نهاد می شود
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی تبادل امتیازات حوزه و دانشگاه را سبب وحدت این دو نهاد دانست و گفت: روش تدریس آیت الله حائری روش مترقی است که کمتر به آن توجه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عصر امروز در دانشکده فدک با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح و تبریک هفته وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: شهید مفتح یکی از شخصیت‌هایی بود که اسلام را کامل و جامع فهمید.

وی به لزوم مطالعه آثار شهید مطهری تأکید کرد و افزود: آثار شهید مطهری یک دوره کامل معارف دین است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به اهمیت وحدت بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، دشمن قبل از انقلاب دو موضوع دانشجو دین ندارد و حوزه بیسواد است با این شعار در دوره طاغوت بین حوزه و دانشگاه شکاف ایجاد کردند.

وی یادآور شد: شهیدان مطهری، بهشتی، باهنر و مفتح از جمله شخصیت‌هایی بودند که در آن شرایط سخت طاغوت از دانشگاه وارد حوزه شدند و حضور این شخصیت‌های حوزوی در دانشگاه سبب اثبات قدرت علمی حوزه در دانشگاه شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان پیش مطالعه، پیش مباحثه، درس استاد، تقریر نویسی، مطالعه جدید، مباحثه و رفع اشکال روش تدریس یکصد سال قبل آیت الله حائری را از ویژگی‌های تدریس در حوزه علمیه نام برد و گفت: تبادل امتیازات حوزه و دانشگاه سبب وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گفته وی پیش مطالعه، پیش مباحثه، درس استاد، تقریر نویسی، مطالعه جدید، مباحثه و رفع اشکال روش تدریس یکصد سال قبل آیت الله حائری روش بسیار مترقی است که در دانشگاه کمتر به آن توجه شده است.

وی به تهیه مقاله شیوه تدریس دانشگاه‌های ژاپن در افق ۲۰۵۰ اشاره کرد و افزود: این مقاله نسخه بدل روش آیت الله حائری است که یک قرن قبل در حوزه علمیه قم آن را اجرا کرده است و امروز ژاپن با استفاده از نسخه تدریس یک قرن قبل آیت الله حائری برای ژاپن در افق ۲۰۵۰ نسخه برداری کرده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات