۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۲۵۷۷۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نهج البلاغه عامل افزایش بصیرت دینی، ارزشی و انقلابی است

نهج البلاغه عامل افزایش بصیرت دینی، ارزشی و انقلابی است
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه قرآن و نهج البلاغه باید در شئون زندگی ما اجرایی شود، گفت: نهج البلاغه عامل افزایش بصیرت دینی، ارزشی و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در جمع اعضای خیّرین نهج البلاغه، گفت: قرآن و نهج البلاغه باید در شئون زندگی ما اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه استکبار و وهابیت با تفسیر اهل بیتی از قرآن مخالف است و با آن مبارزه می‌کند، افزود: بعد از حمله آمریکا به افغانستان، آیات جهاد را از کتب دینی مدارس حذف کردند، این اقدام نمونه بارز مخالفت با تفسیر اهل بیتی از قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از تفسیر قرآن به عنوان یکی از وظایف پیامبرص) نام برد و ادامه داد: خداوند چهارده معصوم را مفسر قرآن قرار داد و از میان مردم پیامبری از جنس خودشان مبعوث کرد تا آیات الهی را برای آن‌ها تلاوت کند و کتاب آسمانی و حکمت را به آن‌ها آموزش دهد.

وی نخستین گام ترویج قرآن و نهج البلاغه را حفظ و دومین گام را عمل به آن دانست و اظهار داشت: نخستین مرحله ترویج نهج البلاغه ایجاد رغبت و انگیزه و ضرورت تبیین برای مردم است تا خیّرین برای ترویج کلام امیرمومنان(ع) و ترویج دین اقدام کنند.

به گفته وی در ترویج قرآن و نهج البلاغه نباید در مرحله تربیت حافظ توقف کرد، قرآن و نهج البلاغه را باید در شئون زندگی جاری و ساری کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به گلایه امام خمینی(ره) از مردم کاشان به دلیل عدم حمایت بسیاری مردم از آیت الله کاشانی، گفت: یکی از دلایل عدم حمایت مردم از آیت الله کاشانی بی بصیرتی و عدم حاکمیت نهج البلاغه بین مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه قرآن و نهج البلاغه باید در شئون زندگی همه اقشار جامعه اجرایی شود، گفت: نهج البلاغه عامل افزایش بصیرت دینی و ارزشی و انقلابی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات