۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۲۶۱۵۱

پرداخت افزایش حقوق و معوقات کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در آذرماه

پرداخت افزایش حقوق و معوقات کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در آذرماه
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری و همچنین پرداخت معوقات مهر و آبان آنها در پایان آذر ماه پرداخت می‌شود.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره زمان اعمال افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری، گفت: لایحه دولت برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده و باید اجرایی شود.

وی افزود: طبق اطلاعات بنده باید افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از پایان آذر ماه، پرداخت و در حقوق این گروه ها اعمال شود، گفت: قرار است که معوقات مهر و آبان نیز محاسبه و به همراه حقوق آذر ماه به حساب آنها واریز شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح علت تاخیر در پرداخت افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری، گفت: یک بحث تامین منابع و موضوع دیگر تغییر در احکام آنها بود و باعث تاخیر در پرداخت افزایش حقوق‌ها بود که در پیگیری‌های انجام شده این مشکلات بر طرف شده و افزایش‌حقوق‌ها و معوقات پایان آذر ماه به آنها پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم، رسیدگی به جزئیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در دستور کار نمایندگان در روز یکشنبه (هشتم آبان ماه سال جاری) قرار داشت که با رای نمایندگان مواردی تصویب شد که براساس آن افزایش حقوق کارکنان دولت، افزایش 20 درصدی حقوق نیروهای انتظامی و مسلح، افزایش حقوق 900 هزار تومانی حقوق بازنشستگان بعلاوه 5 درصد، افزایش 100 و 50 درصدی حق اولاد و حق عائله‌مندی کارکنان و بازنشستگان و افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان نهادهای حمایتی تصویب شد.

همچنین با مصوبه نمایندگان معلمان مهرآفرین بدون برگزاری آزمون مشمول قانون رتبه‌بندی شدند.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات