۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۲۶۲۲۷

نامه سرگشاده دانشجویان خطاب به محقق داماد

نامه سرگشاده دانشجویان خطاب به محقق داماد
جمعی از شاگردان استاد محقق داماد تصریح کردند: از مقام شامخ علمیت و فقاهت شما انتظار است خود را در معرض شائبه چشم پوشی بر افتضاحات دولت های غربگرا در این ۴ دهه قرار ندهید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، تعدادی از دانشجویان استاد محقق داماد در دانشگاه شهید مطهری و رضوی نامه سرگشاده ای خطاب به استاد خویش نوشتند.

متن این نامه بدین شرح است:

استاد معزز و قدیمی فقه و حقوق

سلام علیکم

با یاد آوری و بزرگداشت لحظاتی که در کلاس های درس شما، مضامین عدالت گستر و حق طلبانه حقوق اسلام را به گفت وگو می نشستیم، لازم است همچون رویه  کلاسها، نقطه نظرات خود را درباره ی مواضع نگران کننده اخیر شما، دلسوزانه مطرح کنیم:

1- از ویژگی های برجسته فقاهت شیعه در طول تاریخ، توجه به نیازها و اقتضائات زمان بوده است که (( العالم بزمانه لایهجم علیه اللوابس)). پس از فوت تلخ خانم امینی، آنچه در قالب بیانیه از شما صادر شد، متاسفانه بدون در نظر گرفتن جوانب امر و قبل از واکاوی اصل مسئله که عبارت از اتهام و دروغ بزرگ قتل به نیروی انتظامی بود، نتیجه ای جز دمیدن بر آتش ناامنی و خشونت در جامعه ی اسلامی نداشت. در ادامه موضع گیری شتاب زده ی ابتدایی اصلاح نشد که هیچ با بیانیه اخیر که گویا پیامی غیر از تضعیف اراده دستگاه قضا در برخورد قاطع با هرج و مرج طلبی، بی نظمی و تهدید عرض و مال و جان مردم نداشت، امید دلسوزان شما در اصلاح موضع غلط ابتدایی بدل به ناامیدی شد.

2- قاعده احتیاط در دماء که از مسلمات نظام قضائی اسلام است، چگونه در صدور احکام قضائی اغتشاشگران، قمه به دستان و برهم زنندگان امنیت مردم مظلوم ایران، مورد تاکید شما واقع شده است؛ اما به طرز عجیبی در لزوم قاطعیت در برخورد با این تهدیدکنندگان امنیت در جهت حفظ خون مردم، در وقایعی مثل فاجعه ی شاه چراغ مورد غفلت شما واقع شده است؟!! آیا این بی تدبیری در موضع گیری موجب جرئت تروریست هایی که این روزها گاه و بیگاه خبر از ضبط سلاحهای گرم و سردشان می رسد نخواهد شد؟! آنگاه چه کسی جواب خون مردمی را که از این ناامنی به وجود آمده مورد تهدید واقع میشوند، خواهد داد؟

3- یکی از مصادیق بارز فریضه فراموش شده امر به معروف که ((بها تقام الفرائض))، امر به معروف حاکمیت است، اما سوال از شما این است که چگونه نسبت به ترک فعل های سنگین و خسارت بار اقتصادی مسئولین دولت قبل که آمارهای ضعیف و بی سابقه اقتصادی را بر مردم مسلمان ایران تحمیل کردند، سکوت پیشه کردید و در مواردی چون تصمیم خلق الساعه ی بنزینی از امر به معروف و نهی از منکر غفلت کردید. و آن شد که امروز آوار کوتاهی های گذشته منشا قسمتی از ناآرامی های اخیر واقع شد. از مقام شامخ علمیت و فقاهت شما انتظار است خود را در معرض شائبه چشم پوشی بر افتضاحات دولتهای غربگرا در این ۴ دهه قرار ندهید.

و السلام علی من اتبع الهدی

ارسال نظرات