۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۷۲۶۴۰۶

اوکراین: ایران به روسیه موشک نداده است

اوکراین: ایران به روسیه موشک نداده است
یک مقام اطلاعات اوکراین اعلام کرد که ایران تاکنون موشک کروز به روسیه نداده تا در حملات علیه کی‌یف استفاده شود.

«کریلو بودانف» رئیس سرویس اطلاعات نظامی اوکراین در مصاحبه با نشریه نیویورک تایمز، اعلام کرد که ایران هنوز هیچ موشک کروزی به روسیه نفرستاده تا در حملات این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام اوکراینی مدعی است از ماه اکتبر تاکنون روسیه هر ده روز یک بار زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف حملات موشکی قرار داده و تقریبا در هر بخش ۷۵ موشک کروز استفاده کرده است، اما به ادعای این مقام از آنجا که روسیه اکنون ظرفیت دوباره‌سازی و احیای بخش موشکی خود را ندارد، از تهران درخواست کمک کرده و در عوض قول ارائه اطلاعات و توانایی‌هایی نظامی به ایران را داده است.

او در بخشی از این مصاحبه مدعی شد: «ایران عجله‌ای برای ارسال موشک‌های کروز خود ندارد، زیرا می‌داند به محض استفاده روسیه از اولین موشک تحریم‌ها شدیدتر خواهند شد. تا امروز روسیه ۵۴۰ موشک را برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین استفاده کرده که بیشترشان را نیرو‌های دفاع هوایی ما خنثی کردند.»

پیشتر «دیوید بارنیه» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) مدعی شد که «ایران در حال آماده شدن برای گسترش عرضه انواع تسلیحات پیشرفته به روسیه است.»

ساعاتی پیش نیز «میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه تکرار ادعای ارسال کمک‌های نظامی ایران به روسیه و استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ علیه اوکراین خواستار نابودی کارخانه‌های ساخت پهپاد ایران شد.

از طرفی «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو هم به تازگی مدعی شده که ایران به شریک دفاعی اصلی روسیه تبدیل شده است. گزارش‌های خبری در روز‌های اخیر حکایت از آن دارد که کشور‌های غربی در حال فشار بر دبیرکل سازمان ملل هستند تا علیه ایران و آنچه درباره همکاری با روسیه در جنگ اوکراین ادعا می‌کنند، گزارش منتشر کند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات