۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۷۲۶۴۴۵
امام جمعه موقت کاشان:

کبر و غرور از عوامل ذلت انسان است

کبر و غرور از عوامل ذلت انسان است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار کبر و غرور را از عوامل ذلت دانست و گفت: پیروان اسلام باید دارای عزت نفس باشند و از هر اقدامی که سبب تحقیر مومن شود خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ادامه تفسیر دعای بیستم صحیفه سجادیه و ادامه دعای مکارم الاخلاق که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: کبر و غرور از عوامل ذلت است.

وی با اشاره به اینکه مومن اجاز ندارد خود را تحقیر کند، افزود: پیروان اسلام باید دارای عزت نفس و محترم باشند و از هر اقدامی که سبب تحقیر مومن شود خودداری کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امام صادق(ع) می‌فرمایند هرکس با اختیار خود زیر باز ذلت برود از ما نیست، گفت: تواضع از اخلاق نیکو است و انسان باید همیشه فروتن و متواضع باشد، اما نه به طوریکه خودش را تحقیر کند.

وی بیان کردن مشکلات شخصی را سبب ذلت انسان دانست و اظهار داشت: بدهکاری، اهانت به مردم، ظلم به مردم و بیان مشکلات خانوادگی سبب خواری و ذلت انسان است.

امام جمعه موقت کاشان بدهکاری را غصه شب و ذلت و خواری روز دانست و گفت: انسانی که بدهکاری دارد و زیر بار قرض لست آرام و قرار ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین همچنین پایمال کردن حقوق دیگران را سبب ذلت و خواری انسان دانست و ابراز داشت: رعایت حقوق دیگران و حق الناس سبب عزت انسان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات