۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۷۲۶۴۷۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

حجاب و حیا در فرهنگ اسلامی سبب حفظ و استحکام کیان خانواده‌ می شود

حجاب و حیا در فرهنگ اسلامی سبب حفظ و استحکام کیان خانواده‌ می شود
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی حجاب و حیا زن در فرهنگ اسلامی را سبب حفظ و استحکام کیان خانواده‌ها دانست و گفت: فرهنگ غرب به زن نگاه تبلیغاتی و ابزاری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با دانش آموزان دبیرستان امام خامنه‌ای با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: تقابل جبهه حق و باطل از ابتدا وجود داشته و خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) با تمام وجود در مقابل جبهه باطل ایستاد و از جبهه حق و ولایت دفاع کرد، افزود: فاطمه زهرا(س) در تفابل با جبهه باطل ضمن تبیین جایگاه ولایت الهیه اجازه نداد مسیر ولایت در بلند مدت منحرف شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان خدامحوری، شکرگزاری، قناعت و حیا را از ویژگی‌های فرهنگ ولایت الهیه در مقابل، انسان محوری، شاکر نبودن، حرص و بی حیایی در فرهنگ شیطان و غرب دانست.

وی فرهنگ جبهه حق را خدامحوری و فرهنگ جبهه باطل را انسان محوری دانست و افزود: روح حاکم بر جبهه باطل و فرهنگ غرب انکار خدا و شرک و کفر است، اما روح حاکم بر جبهه حق خداباوری و خدامحوری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی حرص و حب به دنیا را یکی دیگر از ویژگی‌های جبهه باطل و فرهنگ غرب و همچنین زهد و تقوا و بی رغبتی به دنیا را از ویژگی‌های جبهه حق دانست و ابراز داشت: فرهنگ غرب، فرهنگ مصرف گرایی است، اما فرهنگ اسلامی تولید حداکثری و مصرف حداقلی و قناعت است.

وی بی اصالتی خانواده و بی حیایی در فرهنگ غرب را یادآور شد و با اشاره به اینکه اصالت خانواده و حیا در فرهنگ الهی و اسلامی موج می‌زند، اظهار داشت: خدمت به والدین در فرهنگ غرب معنا و جایگاهی ندارد، اما خدمت به والدین فرهنگ اسلام سفارش شده و تأکید قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی حجاب و حیا زن در فرهنگ اسلامی را سبب حفظ و استحکام کیان خانواده‌ها دانست و افزود: حیا در فرهنگ اسلامی ایرانی حتی به درب منزل با نصب کوبه جداگانه مردان و زن مشخص شده است.

وی با اشاره به نگاه ابزاری به زن در فرهنگ غرب و استفاده از زنان در ویترین فروشگاه‌ها برای تبلیغ و فروش کالا، یادآور شد: در کتاب سه دقیقه در قیامت عنوان شده است زن بدحجابی که سبب طلاق و از هم پاشیدن کانون خانواده‌های بی شماری شده بود در منازل متعدد قیامت گرفتار و پاسخگوی این عمل خود بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات