۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۲۶۴۸۳
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر عنوان کرد؛

جزئیاتی از اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه

جزئیاتی از اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه
منافی گفت: اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه که ۵ بهمن همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) در حرم علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، داوود منافی دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در این نشست خبری ضمن مطرح کردن جزئیات اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه، در خصوص مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) نیز توصیحاتی داد: ۲۰ سال از حرکت جهانی شیرخوارگان حسینی از اولین جمعه محرم سال ۱۳۸۲ می‌گذرد که در آن مراسم پذیرای هزار و اندی از بانوان و نوزادان بودیم. این حرکت به واسطه نیروی عجیب و مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) در ایران و جهان مطرح شد. در این مراسم مادرها با نوزادانشان فریاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) را یکرنگ، یک‌شکل، یکصدا و از همه مهمتر یکدل بلند کردند.

وی ادامه داد: مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) به لطف خدا در ملل، ادیان و مکاتب مختلف راه پیدا کرد و گوش مظلومیت این خاندان به جهانیان رسید، البته این غایت هدف ما نیست و باید در دو سه سال آینده به این هدف برسیم.

منافی اظهار داشت: اگر سرعت ما در طی این مسیر کند است، به این دلیل است که مجمع با جایی ارتباط ندارد و به صورت مردمی برگزار می‌شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) تاکید کرد: پرسش مهمی مطرح است مبنی بر اینکه ما چه کنیم که بتوانیم اتفاق عظیم عاشورا را در زمان نزدیک ظهور و بعد از ۴۰ سال انقلاب اسلامی، به دنیا منتقل کنیم؟

او اذعان داشت: تا کنون بیش از سه‌هزار نماد بررسی شد که به صراحت می‌توان گفت نمادی که از مسیحیت در دنیا مطرح است، بی‌مثال است. اینجا این سوال پررنگ می‌شود که ما در مکتب به حق اسلام چه نمادی داریم؟

منافی ادامه داد: هر کشوری نمادی را از خود مطرح می‌کند؛ رنگ، ترانه، لباس، غذا و...، اما چالش از اینجا به وجود می‌آید که ما در شیعه که قلب تپنده آن در کربلاست، چه نمادی داریم؟ درست است که روضه‌خوانی‌ها و مقاتل وجود دارند، اما این موارد تا حدی می‌تواند مرزها را درنوردد. ما نیاز داریم تا نمادی را به عنوان اسلام اهل بیت(ع) در دنیا مطرح کنیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه که ۵ بهمن همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) در حرم علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود، افزود: بناست در این اجلاس از یک قدرت عجیب ‌و بزرگ که تا به حال پنهان شده است در جهت بیداری شیعه، تمامی مسلمانان و ملل که یک غنی‌سازی برای بروز قدرت اسلام اهل بیت(ع) پرده‌برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان حکومت اسلامی به فکر حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) نباشند، خائن و خطرناک هستند.

منافی در پایان بیان داشت: در اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه، طیفی از شعرا، هنرمندان، حدود ۱۱۰ نخبه از ۶۰ ملیت مختلف و بیش از ۱۰۰۰ نفر از اساتید، پژوهشگران و محققان دانشگاه‌ها به صورت حضوری و آنلاین حاضر خواهند شد.

ارسال نظرات