۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۷۲۶۵۱۱
در فرهنگسرای امام رضا؛

همایش بصیرت فاطمی برگزار شد

همایش بصیرت فاطمی برگزار شد
خراسان رضوی - همایش بصیرت فاطمی با حضور علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت در فرهنگسرای امام رضا علیه السلام در شهرستان سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام یونسی معاون پژوهش مدرسه علمیه اهل‌بیت علیهم‌السلام سبزوار در این مراسم پیرامون ویژگی های حضرت زهرا سلام الله علیها و ارزش حجاب سخن گفت.

معاون پژوهشی مدرسه علمیه اهل‌بیت علیهم‌السلام بیان داشت: حجاب از نظر حضرت زهرا سلام الله علیها یک ارزش است به این معنی که زن به منزله موجودی با ارزش خود را حفظ کرده و جایگاه و قدر ارزش خود را بداند.

وی افزود: اگر زنان الگویی مانند حضرت زهرا سلام الله علیها داشته باشند مشکلی برای خانواده ها پیش نخواهد آمد  بلکه همچون ایشان به تربیت فرزند و اداره امور منزل پرداخته و بخوبی از عهده این مهم برمی آیند.

حجت الاسلام یونسی گفت: سه ویژگی مهم حضرت زهرا سلام الله علیها، که باید مورد توجه زن مسلمان قرار بگیرد ولایت پذیری، تربیت فرزند و همسرداری است.

وی افزود: تربیت فرزند یکی از بصیرت‌های حضرت زهرا سلام الله علیها است که می تواند به ما و زندگی ما نور بدهد.

وی ادامه داد: حضرت صدیقه طاهره الگویی ویژه برای همسرداری است آنجا که ایشان خطاب به حضرت امیر علیه السلام می فرماید خجالت می کشم چیزی را از تو بخواهم که شاید نتوانی فراهم نمایی، به ما می آموزد که در زندگی درک و فهم متقابل از شرایط می تواند بر مهر و محبت و استحکام زندگی زوجین افزوده و سختی ها و دشواری های زندگی را قابل تحمل کند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات