۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۲۶۶۶۱
امام جمعه موقت تهران مطرح کرد؛

۹ دی روز پیروزی آرمان‌های شهدا بر نقشه‌های شوم استکبار

۹ دی روز پیروزی آرمان‌های شهدا بر نقشه‌های شوم استکبار
آیت الله صدیقی حضور ملت ایران در حماسه ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ را عامل شکست سنگین دشمن برشمرد و آنرا بیمه‌ای برای انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی و سیاسی نماز آدینه این هفته پایتخت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تقوای فردی و اجتماعی گفت: خداوند در تقوای عمومی برکت زندگی، سهولت و رفع بن بست ها را تضمین نموده است و اگر باورهایمان را تصحیح کنیم که خدا قدرت مطلق و روزی دهنده است یقیناً آرامش به زندگی ها برمی گردد.

وی با بیان اینکه عدالت بدون قانون محقق نمی شود، ابراز کرد: قانون هرکسی را در جای خودش قرار می دهد اما اگر کسی به دلیل قدرت طلبی قانون را زیرپا گذاشت چنین شخصی از عدالت هم برخوردار نخواهد بود لذا در جامعه عدالت محور برای برقراری عدالت به عنصر سومی به نام امام معصوم نیاز است  که در عصر غیبت ولی فقیه به عنوان نائب امام معصوم می باشد تا جامعه عدالت محور را قانون مدار بگرداند.

خطیب جمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به حادثه 9 دی و قیام مردم قم ابراز کرد: مسئله 9 دی از ایام الله و احیاء دین است، این روز از روزهای پیروزی آرمان های شهدا بر نقشه های شوم استکبار است؛ 9 دی، دشمن و نقشه های آنها را ناکام کرده و آرامش را به جامعه برگرداند و انسجام بین امام و امت استحکام خود را نشان داد.

وی افزود: تمام تلاش دشمن این بود که با جریان فتنه کوری که برنامه ریزی کرده وحدت جامعه را بهم ریخته و مردم را از ولی فقیه جدا کند و همۀ دشمن های استکباری بدون پرده در صحنه خود را آماده کردند و از بانیان فتنه به صراحت اعلام حمایت کرده بودند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه دشمنان نظام با شعار تقلب در انتخابات به دنبال انقلاب سبز بودند، اظهار کرد: دشمنان با شعار دروغین تقلب در انتخابات به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی با انقلاب سبزشان بودند اما ملت ایران مردم سالاری دینی را پذیرفته و به هیچ دشمنی اجازه نمی دهند به این مرز و بوم تجاوزی صورت بگیرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انقلاب ما احیاء بیعت با امیرالمومنین(ع) در غدیر برای به صحنه آوردن اسلام ناب محمدی است، تمام قدرت های بزرگ با همه تجارب شیطانی شان جمع شده بودند تا این انقلاب متولد نشود اما به خواست خداوند نتوانستند جلوی آن را بگیرند و سپس بعد از تولد قصد داشتند جلوی رشد او را بگیرند و به حربه های مختلف جنگ سخت و نرم روی آوردند اما به خواست خدا و حمایت مردم انقلابی، این انقلاب با قوت به پیشرفت و اقتدار خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه با انقلاب سبز به دنبال قراردادن ملت در مقابل ملت بودند، خاطرنشان کرد: بعد از هشت ماه آشوب و ناامنی در تهران و برخی از شهرستان ها، روز 8 و 9 دی مردم به صورت خودجوش و با یک خیزش الهی و همه جانبه علیه استکبار به خیابان ها آمدند و شکست سخت و سنگینی به دشمنان این نظام اسلامی دادند و دوباره با ولایت و شهدا میثاق بستند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه مردم در 9 دی این انقلاب را بیمه کردند، عنوان کرد: 9 دی در کارنامه این ملت برای همیشه به یادگار مانده و هرسال آن حماسه توسط مردم ایران زنده می شود لذا حضور غیرت مندانه این ملت در 9 دی انقلاب را بیمه کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی یک جریان، تفکر و مکتب است، تصریح کرد: حاج قاسم یک الگو و اکسیر غیرت، معنویت، شهامت، شجاعت و دینداری بود و علی رغم اخلاص وی در گمنام ماندن اما خدای متعال این مرد را در طول دوران مجاهدت هایش در صحنه و در فراز و نشیب ها نشان داد.

خطیب جمعه پایتخت جمهوری اسلامی ایران افزود: خطر شهید سلیمانی برای جبهه استکبار بیشتر از سردار سلیمانی است و تشییع جنازه او نشان داد که مردم ایران یک انقلابی در تراز شهید سلیمانی می خواهند و فرد مجاهد نابی همچون شهید سلیمانی را خواهانند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه پیشرفت کشور در اثر عبودیت است و عبودیت در ولایت معنا پیدا می‌کند، تصریح کرد: شهید سلیمانی این موضوع را با همه وجود باور کرده و آن را در مسائل مختلف تجربه کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: سیدحسن نصرالله، مرد بزرگ جهان عرب نیز بر این مسأله عقیده دارد که «مقام معظم رهبری، ولی خداوند است، دید شخصی ندارد و الهام الهی دارد»؛ بنابراین اگر دولت‌ها تحت فرمان ولایت عمل می‌کردند، امروز چنین مشکلات اقتصادی در کشور نداشتیم.

ارسال نظرات