۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۷۲۶۷۴۳
استاد حوزه و دانشگاه:

حماسه ۹ دی نماد وظیفه شناسی و ولایتمداری مردم ایران است

حماسه ۹ دی نماد وظیفه شناسی و ولایتمداری مردم ایران است
اصفهان- حجت الاسلام کاظمی حماسه ۹دی را نماد وظیفه شناسی و ولایتمداری ملت ایران دانست و گفت: تشیع شهدای گمنام که انس باشهداست نمونه‌ای ازحماسه ملت در میثاق با ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی علوی شنبه شب در نشست بصیرتی یوم الله ۹ دی که درآستان مقدس علی ابن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان برگزار شد، گفت: حماسه ۹ دی نماد وظیفه شناسی و ولایتمداری ملت ایران است.

وی افزود: بصیرت همان تشخیص به موقع، انجام دادن وظیفه اجتماعی، تشخیص حق از باطل، خیر از شر، اطاعت کردن، پیرو حق بودن و مقابله با باطل و طاغوت زمان است.

حجت الاسلام کاظمی افزود: امامزاده علی ابن امام محمد باقر(ع) سفیر با بصیرت امام باقر(ع) بصیرتش را در موقعیت اجتماعی زمان خود با پیروی از امام(ع) ثابت و به منطقه اردهال فین و کاشان و هجرت کرد.

امام جماعت آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: امامزاده علی ابن باقر(ع) در مقابل طاغوت زمان خود جهاد کرد و به شهادت رسید.

وی حماسه ۹ دی نماد را وظیفه شناسی و ولایتمداری ملت ایران دانست و افزود: هرچند عمل به دستورات دینی اهمیت بسیاری دارد، اما مهم‌تر از آن تشخیص وظیفه اجتماعی در برهه‌های مختلف زمانی است.

حجت الاسلام کاظمی علوی ادامه داد: در قرآن و در بیان معصومین همیشه دستورات مشخصی برای موقعیت‌های اجتماعی مختلف صادر نشده و شخص مکلف باید با توجه به شرایط، وظیفه خود را تشخیص دهد و به آن عمل کند.

وی افزود: ملت ایران ۹ دی نیز بنابر وظیفه‌ای که در قبال خون شهدا و قداست انقلاب اسلامی بر دوش خود احساس می‌کردند به میدان آمدند و حماسه‌ای بزرگ را در دفاع از دین و ولایت خلق کردند.

امام جماعت آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) گفت: مردم بصیر ایران در اغتشاشات تشخیص به موقع دادند و فریب رسانه‌های بیگانه را نخوردند و درصحنه حاضر شدند.

به گفته وی تشیع جنازه شهدای گمنام که انس باشهدا است نمونه‌ای از حماسه ملت ایران در میثاق با ولایت است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات