۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۲۶۷۵۹
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

بسیج اساتید باید مکتب حاج قاسم را بشناسد و به جهانیان بشناساند

بسیج اساتید باید مکتب حاج قاسم را بشناسد و به جهانیان بشناساند
مردانی گفت: بسیج اساتید باید با لسان استادی و در سطح راهبردی و عمیق مکتب شهید سلیمانی را بشناسد و به دیگران بشناساند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اولین وبینار تخصصی معاونت‌ رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این وبینار به فرارسیدن ایام شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و سایر شهدای همراه حاج قاسم سلیمانی که به تعبیر مقام معظم رهبری به دست شقی‌ترین افراد به درجه رفیع شهادت نائل شدند، اشاره کرد و از مجاهدت این سردار شهید جبهه جهانی مقاومت سخن گفت.

مردانی افزود: تلاش‌های بی وقفه شهید سلیمانی و دیگر شهیدان مقاومت یادآور شهدای صدر اسلام و شهدای کربلاست که با شهادت خود انقلاب معنوی دیگری را آفریدند و شجره طیبه انقلاب را با نثار خون خود آبیاری کرده و در دل تاریخ به عنوان مدافعان حرم  آل‌الله معرفی  شدند.

وی با بیان رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده‌ای پولادین در جبهه مقاومت و ژنرالی سحرآمیز با روحیه سلحشوری و جنگندگی و عدم تزلزل در جنگ با داعش و شکست قدرتی که آمده بود به عنوان ابزاری برای تجزیه خاورمیانه و ایجاد خاور میانه‌ای جدید، جهانگیر شود و بماندگفت: همه سرمایه‌گذاری‌های آمریکا در این مسیر با فرماندهی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به فنا رفت.

مردانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی مکتب جدیدی را پایه‌گذاری کرد. مکتبی که می‎بایست همه افراد در رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و تک تک رزمندگان جبهه مقاومت در شناخت و تبیین آن مکتب تلاش کرده و این شهید عزیز را که با تعبد و معنویت و اخلاص خود و تمرکز بر فرهنگ ناب اسلامی و علوی و با دوری از زرق و برق دنیا راهبردهای تاکتیکی و نظامی دنیا را به هم ریخته و جبهه مقاومت را در دنیای اسلام پایه‌گذاری کرد،معرفی کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: شهید سلیمانی علاوه بر آنکه یک دیپلمات برجسته بود، ژنرالی کاملا راهبردی در میدان بود که خیلی از حکام دنیا دوستدار مصاحبت با وی بودند. او توانست پوتین را برای مبارزه با جریان کثیف صهیونیست و مقابله با داعش پای کار بیاورد. امروز از یمن تا فلسطین و سوریه جبهه‌ای داریم که به نام شهید سلیمانی ثبت شده است و مکتب آن در دنیا تدریس  می‌شود.

مردانی ضمن اظهار امیدواری از اینکه در رسانه‌ها ابعاد مختلف این مکتب شناسانده شود عنوان کرد: امروز ادای وظیفه ما به این شهید بزرگوار معرفی او به معنای واقعی و تلاش در تحقق اهداف و آرمان‌های ایشان است. در این زمینه رسانه ها نقش مهمی دارند. به خصوص بسیج اساتید که باید با لسان استادی و در سطح راهبردی و عمیق مکتب شهید سلیمانی را بشناسد و به دیگران بشناساند، در این زمینه رسانه و فضای مجازی نقش مهمی ایفا  می کنند که باید به آن دقت نمود.

وی با اشاره به آنکه کارهای بسیار متعدد و خوبی در بسیج اساتید استان‌ها انجام شده است بر ضرورت انعکاس رسانه‌ای فعالیت‌های استان تاکید کرد و گفت: وقتی ارزش واقعی زحمات بسیج اساتید قابل ارزیابی خواهد بود که با همت شما مسئولان رسانه‌ و فضای مجازی استان‌ها، به گوش اقشار و آحاد ملت برسد و از مرزهای سرزمین ما فراتر رفته و حتی در دانشگاه‌های دنیا انعکاس یابد.  این گزارش‌ها باید ترجمه شده و از طریق رسانه ها و با روش‌های مختلف ارسال شود تا پیام اساتید بسیجی و فعالیت آنان اثر خود را در دانشگاه‌های جهان داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه ضمن بیان برخی سوابق اجرایی جواد بخشی الموتی، معاون جدید رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان اظهار امیدواری کرد که با تلاش وی و هم‌افزایی همه معاونین رسانه استان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در رادیو، تلویزیون و سایت و ... رسانه بسیج اساتید بتواند در تحقق رسالت مهم خویش در پاسخ‌گویی به شبهات و اخبار غیرواقعی و بیان حقایق و جهاد تبیین نقش آفرین باشد.

گفتنی است جواد بخشی الموتی معاون رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید نیز در نشست وبیناری تخصصی با معاونین رسانه و ارتباطات اجتماعی استان‌ها، ضمن بیان اهداف و برنامه‌های این معاونت به نقش بی بدیل رسانه ها در شکل دهی و هدایت افکار عمومی و جریان سازی رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... اشاره کرد.

بخشی الموتی همچنین عنوان کرد: در احصای برنامه‌های مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی در سه بخش روابط عمومی، ارتباط با رسانه و استان‌ها به دنبال تنظیم سازوکاری برای تعالی روزافزون سازمان هستیم.

ارسال نظرات