۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۲۶۷۸۲
رئیس جامعة المصطفی عنوان کرد؛

واهمه دشمنان از اثرگذاری شعاع اندیشه علامه مصباح یزدی

واهمه دشمنان از اثرگذاری شعاع اندیشه علامه مصباح یزدی
 حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی نسبت به آیت الله مصباح یزدی به شدت حساسیت داشتند و او را مورد هجمه خود قرار می‌دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعة المصطفی در دومین کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی با عنوان «استاد فکر» که صبح امروز در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت یوم الله ۹ دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی و همراهان او اظهار داشت: شهید سردار سلیمانی، حق عظیمی بر گردن امت اسلامی و مردم منطقه ما دارد.

وی در ادامه افزود: دشمن استعمارگر که تجربه سیصد ساله در تفرقه افکنی و ایجاد گسل‌های مذهبی، قومی و نژادی دارد طراحی‌های خطرناکی برای دامن زدن به یک درگیری طولانی مدت و ایجاد زخمی عمیق در منطقه داشت که با فداکاری شهید سلیمانی و هم‌رزمان او خنثی گردید.

رئیس جامعةالمصطفی آیت الله مصباح یزدی را از شاخص های حوزه علمیه پس از انقلاب اسلامی برشمرد و بیان داشت: حوزه علمیه قم پس از انقلاب اسلامی از ویژگی‌هایی همچون بهره‌مندی از نگاه بین المللی، حضور در عرصه‌های اجتماعی و نقش‌آفرینی در ساحت‌های دانش به ویژه عرصه مهم علوم انسانی برخوردار است که آن را از سایر حوزه‌ها و دوره‌ها متمایز می‌سازد که شخصیت عظیم علامه مصباح یزدی حق کم‌نظیری بر حوزه علمیه و نقش ممتازی در تحقق این ویژگی‌ها دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه افزود: هم شخصیت علمی  آیت الله مصباح یزدی و هم جریان‌سازی و تربیت نیروها و انسان‌هایی که امروزه در عرصه علوم انسانی در حوزه علمیه قم نقش‌آفرین هستند، منشأ آثار و ثمرات فراوانی هستند که به جرأت می‌توان گفت او مصداق یک مجاهد فی سبیل الله بود و هرگز از پای ننشست.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به حضور مجاهدانه و وظیفه مدار بودن آیت الله مصباح یزدی پیش از انقلاب اسلامی در برابر طوفان های اعتقادی چپ و مارکسیستی تا نقش‌آفرینی به عنوان یکی از نظریه‌پردازان گفتمان انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی با تمام وجود به انقلاب اسلامی که نقطه عطفی در تاریخ بشریت است، عشق می‌ورزید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تفاوت انقلاب اسلامی با سایر پدیده‌های اجتماعی و سیاسی را برخورداری آن از یک گفتمان و فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مدعی ایجاد یک تمدن است و شخصیت‌هایی مانند آیت الله مصباح، گفتمان ساز این تمدن بودند.

وی در پایان افزود: به همین دلیل بود که دشمنان انقلاب اسلامی نسبت به آیت الله مصباح یزدی به شدت حساسیت داشتند و او را مورد هجمه خود قرار می‌دادند، این دشمنی به دلیل واهمه از اثرگذاری شعاع اندیشه و فکر آیت الله مصباح یزدی است؛ اما هیچ کس نمی تواند مانع انتشار نوری شود که خداوند تعالی بخواهد آن نور را منتشر کند.

ارسال نظرات