۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۲۶۸۵۴
آیت الله سبحانی:

آیت الله مصباح یزدی عِلما و عملاً چراغی روشنگر بود

آیت الله مصباح یزدی عِلما و عملاً چراغی روشنگر بود
حضرت آیت الله سبحانی در پیامی به کنگره بین‌المللی بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی، آن مرحوم را چراغی فروزان و راهنما کننده دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در پیامی به دومین کنگره بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی(ره) که در سالن جلسات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، آیت الله مصباح یزدی را چراغی فروزان و راهنما دانست.

متن پیام به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

اینجانب مانند همه حاضران نسبت به این بزرگداشت علاقه خاصی دارم ولی به خاطر عدم حضور، علاقه‌مندم که از راه دور با یک گفتار کوتاه درباره فقید سعید آیت‌الله مصباح یزدی (قدس سره) در این همایش شرکت کنم.

آیه ۱۷ سوره مبارکه محمد (ص) می‌فرماید: وَالَّذِینَ اهْتَدَوْا وَآتَاهُمْ تَقْوَاهُمْ؛ بندگانی که در مسیر هدایت قرار گرفته‌اند و خواهان صعود به مراتب بالاتر هستند خداوند در مورد آنان دو کار انجام می‌دهد؛ اول زَادَهُمْ هُدًی یعنی خدا بر هدایت آنان می‌افزاید؛ دو: وَآتَاهُمْ تَقْوَاهُمْ، یعنی نور تقوا به آنها می‌بخشد؛ این آیه یک ضابطه کلی در مورد کسانی است که واجد هدایت‌های نخستین هستند و این دسته خواهان پیشرفت در این مسیر هستند و از این جهت از دو نعمت بزرگ برخوردار می‌شوند.

فقید سعید حضرت آیت‌الله مصباح از دوره جوانی تقوا پیشه بودند و زیر نظر اساتید روح‌پرور نظیر مرحوم آیت‌الله طباطبایی و آیت‌الله بهجت تکامل روحی و معنوی در پیش گرفتند و آثار علمی، کلامی و اخلاقی ایشان حاکی از آن است که پیوسته خواهان آن بودند که جوانان هم این راه را بپیمایند و از این نظر حقی بزرگ بر عصر حاضر دارند که از آثار او بهره‌مند شده و یا خواهند شد.

او ملقب به مصباح است و مصباح همان چراغی است که راه را برای همگان روشن می‌کند و او عِلما و عملاً دارای چنین قابلیت و شایستگی بود. از خداوند متعال برای او و روان او علو درجه و برای پویندگان راه او توفیق پیروی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

عاش سعیدا و مات سعیدا

ارسال نظرات