۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۲۶۸۶۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

ثبت ۲۰ وقف جدید در خراسان شمالی

ثبت ۲۰ وقف جدید در خراسان شمالی
حجت‌الاسلام آسوده از ثبت ۲۰ وقف جدید در خراسان شمالی به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در جمع واقفان استان، اظهار داشت: از مجموع ۲۰ وقف ثبت‌شده نیمی از آن منفعتی است.

وی افزود: بیشترین تعداد وقف‌های امسال با 6 مورد وقف مربوط به شهرستان‌های بجنورد و شیروان است و بعدازآن مانه و سملقان با سه مورد وقف شهرستان فاروج و اسفراین هرکدام ۲ مورد و شهرستان جاجرم هم یک وقف جدید دارد.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه نیت وقف‌های جدید درمجموع مذهبی و اجتماعی است، اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه امانت‌دار خوبی است و بر اساس نیات واقفان عمل می‌کند.

وی ادامه داد: شاخص‌ترین مورد ثبت‌شده امسال وقف یک قطعه زمین زراعی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع است که با نیت هزینه کرد امور رفاهی دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد انجام شد.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت نیکوکاران این حوزه وقف‌های بیشتری با نیات جدید و ضروری ثبت شود تا ما بتوانیم به این وسیله ذره‌ای از محرومیت‌ها و کاستی‌های جامعه را مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر وقف جدید می‌تواند تأثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت از اقشار آسیب‌پذیر ایجاد کند، بنابراین باید تلاش کنیم وقف با نیات جدید و ضروری در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به وقف‌های ثبت‌شده در سال گذشته، افزود: در 9 ماهه سال گذشته در این استان ۳۰ وقف به ارزش ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ثبت رسیده است.

گفتنی است، خراسان شمالی پنج هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، جزو استان‌های کم‌درآمد کشور است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات