۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۲۶۸۷۸

ریخت و پاش عربستانی ها برای جذب ستاره های فوتبال جهان

ریخت و پاش عربستانی ها برای جذب ستاره های فوتبال جهان
وزیر ورزش عربستان بعد از جذب کریستیانو رونالدو اعلام کرد که از دیگر باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان بزرگ و سرشناس فوتبال جهان حمایت خواهد کرد.

عربستانی ها تلاش میکنند تا  با ولخرجی های کلان بازار را برای  جذب فوق ستاره‌های دنیای حرفه ای فوتبال به لیگ این کشور  داغتر کنند.

در ادامه واکنش ستاره های فوتبال جهان را نسبت به پیشنهاد های داده شده از طرف تیم های عربستانی را می خوانید.

رونالدو به النصر پیوست

کریستیانو رونالدو سرانجام تیم بعدی خود را انتخاب کرد و تصمیم گرفت که بعد از سال‌ها حضور و درخشش در سطح نخست فوتبال جهان، راهی لیگ عربستان شود.

رونالدو با قراردادی دو ساله رسما به النصر پیوست تا عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ عربستان را به خود اختصاص دهد.

به نظر می رسد که این بازیکن پرتغالی زمینه ساز حضور دیگر ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان در لیگ عربستان باشد و این وعده ای است که وزیر ورزش عربستان هم آن‌ها را رسما اعلام کرد.

فصیل بن ترکی، وزیر ورزش عربستان بعد از پیوستن رونالدو به النصر در توییتی نوشت: از حضور یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال در عربستان خوشحال هستیم. کریستیانو رونالدو خوش آمدی. ما از دیگر باشگاه ها برای جذب بازیکنان بزرگ فوتبال جهان حمایت می‌کنیم.

از مودریچ، لیونل مسی، سرخیو راموس، بوسکتس و انگولو کانته به عنوان دیگر ورودی‌ها لیگ عربستان در آینده‌ای نزدیک یاد می‌شود. هواداران الهلال با منتشر کردن تصویرهای از مسی با پیراهن این تیم خواستار جذب این بازیکن شده‌اند.

پیشنهاد وسوسه انگیز تیم عربستانی به مودریچ 

هافبک کروات رئال مادرید به پیشنهاد وسوسه انگیز تیم عربستانی واکنش نشان داد و تاکید کرده است که فعلا قصد جدایی از رئال مادرید را ندارد.

باشگاه النصر عربستان این بار خواستار جذب لوکا مودریچ ستاره کروات رئال مادرید شده است اما این بازیکن فعلا قصد ادامه همکاری با رئال را دارد.

مودریچ در واکنش به احتمال جدایی از رئال و حضور در النصر عربستان گفت: در سال ۲۰۲۴ درباره این موضوع صحبت می کنیم. فعلا قصد جدایی از رئال را ندارم.

روزنامه مارکا تاکید کرد که مودریج هم از لیگ عربستان و هم از لیگ آمریکا پیشنهاد دارد اما حداقل یک فصل دیگر در رئال مادرید باقی خواهد ماند و به این ترتیب او در سال ۲۰۲۳ از رئال جدا نخواهد شد.

مودریچ در جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی فوتبال کرواسی را همراهی کرد و به مدال برنز دست پیدا کرد. او همواره از بازیکنان کلیدی و تاثیر گذار رئال مادرید بوده است و در بین هواداران جایگاه ویژه‌ای دارد.

توافق النصر با یک ستاره بزرگ دیگر

باشگاه النصر عربستان بعد از کریستیانو رونالدو این بار با انگولو کانته ستاره فرانسوی چلسی به توافق رسید.
به نقل از ReNgo sport، باشگاه النصر عربستان به دنبال خرید‌های بزرگ در فصل نقل و انتقالات زمستانی است.

این باشگاه عربستانی که پیش از این توانست با پیشنهادی وسوسه انگیز کریستیانو رونالدو را جذب کند دست بردار نیست و این بار با انگولو کانته به توافق دست پیدا کرده است.

کانته از بهترین هافبک‌های لیگ برتر انگلیس در چند سال اخیر بوده است هر چند که او به خاطر آسیب دیدگی بازی‌های زیادی را در فصل جاری از دست داد و حتی در جام جهانی هم نتوانست به میدان رود.

قرارداد کانته با چلسی در حال پایان یافتن است. از بارسلونا و پاری سن ژرمن هم به عنوان دیگر مشتریان کانته سخن به میان می‌آمد، اما ظاهرا او هم قرار است راهی لیگ عربستان شود تا با کریستیانو رونالدو هم بازی شود.

النصر در فصل جاری لیگ عربستان با هدایت رودی گارسیا فرانسوی عملکرد خوبی از خود نشان داده است و در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد. النصر با این ستاره‌های بزرگی که جذب می‌کند قطعا به یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل خواهد شد.

پششنهاد عربستانی ها برای جذب مسی به الهلال 

تا قبل از جام جهانی که کریستیانو رونالدو هنوز در منچستر یونایتد بود به ندرت کسی پیش بینی می‌کرد که این فوق ستاره بزرگ فوتبال جهان راهی لیگ عربستان شود.

رونالدو پیش از این اعلام کرده بود که می‌خواهد با حضور در یک باشگاه بزرگ به فوتبال خود ادامه دهد و راهی لیگ عربستان و یا قطر نخواهد شد اما پیشنهاد تیم سعودی آن‌قدر وسوسه انگیز بود که این بازیکن پاسخ مثبت داد و با دستمزدی فرا نجومی حاضر شد که پیراهن النصر را برتن کند.

نکته جالب اینکه پیراهن مسی با الهلال هم در فروشگاه‌های این باشگاه عرضه شده و این نشان می‌دهد که سران و هواداران این باشگاه عربستانی هم امیدوار به جذب اعجوبه فوتبال جهان هستند.

البته فعلا بسیار بعید است که مسی از پاری‌سن‌ژرمن جدا شود.  البته پیشنهادهای که تیم‌های عربی می‌دهند ممکن است هر بازیکنی را وسوسه کند، آن هم بازیکنانی که در سال‌های پایانی فوتبال خود هستند.

به نقل از الریاضیه، عربستان خود را آماده گرفتن میزبانی جام جهانی می‌کند و به همین خاطر در گام نخست به دنبال آوردن بازیکنان بزرگ به لیگ خود است تا توجه‌ها را معطوف خود کند و این همان کاری بود که قطری‌ها انجام دادند و توانستند با آن میزبانی بزرگ‌ترین رقابت فوتبال در جهان را به دست آورند.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات