۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۲۶۹۶۴

نشست رونمایی از کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند»

نشست رونمایی از کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند»
کتاب ستاره‌ها چیدنی نیستند به نویسندگی مهدی کرد فیروزجایی با یک رویکرد فرادینی، جایگاه زنان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست رونمایی از کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» با حضور مسعود پیرمرادیان، مدیر نشر معارف و مهدی کرد فیروزجایی، نویسنده کتاب به میزبانی کتابخانه عمومی یادگار امام(ره) قم برگزار شد.

رونمایی کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند»

در ابتدا این نشست، مدیر نشر معارف پیرامون اهمیت و تناسب موضوع کتاب با شرایط امروز جامعه گفت: این کتاب با یک رویکرد فرادینی، جایگاه زنان را مورد بررسی قرار می‌دهد که در بخش اول آن دو نگاه سیاه و سفید به زنان را مطرح می‌کند.

وی در ادامه افزود: این کتاب نگاه‌های مختلف اندیشمندان غرب را نسبت به زنان در قالب یک داستان روایت می‌کند که این داستان با واقعیت تلفیق شده است.

پیرمرادیان در پایان خاطر نشان کرد: شخصیت اصلی داستان دختری به نام سارا است که در یک جنبش فمنیستی مشغول به فعالیت است و در طول داستان با یک مرکز مطالعات اسلامی آشنا می‌شود و مسیر زندگی او تغییر می‌کند.

در ادامه این نشست، مهدی کرد فیروزجائی که بازنویسی داستانی این کتاب را انجام داده است با اشاره به نقش زنان در مصرف گرایی ابراز داشت: با مطالعه این کتاب متوجه خواهید شد که نگاه غرب به زن یک نگاه ابزاری است تا بتواند تولیداتش را به فروش برساند و از زنان در راستای فروش تولیدات خود استفاده ابزاری کند.

رونمایی کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند»
در پایان این نشست با حضور مسلم ناصری، دبیر محفل ادبی کتابخانه یادگار امام (ره) و میهمانان حاضر در نشست از کتاب " ستاره‌ها چیدنی نیستند" رونمایی شد و به ۸ نفر از اعضای کتابخانه، ۸ نسخه کتاب اهدا گردید.
گفتنی است که این کتاب در ابتدا توسط محمد علی حبیب اللهیان به صورت مقاله در سال ۹۶ منتشر شد و پس از آن مهدی کرد فیروزجایی این کتاب را در قالب داستانی به رشته تحریر درآورد و این کتاب سال گذشته، توسط نشر معارف قم منتشر شد.

 

رونمایی کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند»

ارسال نظرات