۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۲۷۰۷۴
آیت الله مروی:

حمایت و همراهی با انقلاب اسلامی از مهمترین ویژگی های حاج قاسم بود

حمایت و همراهی با انقلاب اسلامی از مهمترین ویژگی های حاج قاسم بود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر امروز پرچم اهل بیت(ع) بر عتبات عالیات برافراشته است و تشیع در دنیا حرف می زند، مدیون شهید سلیمانی هستیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله جواد مروی امروز در درس خارج خود در قم با اشاره به سالروز رحلت آیت الله مصباح یزدی، و سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و با گرامیداشت یاد و خاطره ایشان به شخصیت این دو یار رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: آیت الله مصباح یزدی در عرصه کلام و فلسفه از مهمترین اندیشمندان جامعه در برهه اخیر بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: ایشان عمر خود را در راستای تبیین و تعمیق و توسعه ارزش های الهی و اهل بیت(ع) صرف کرد. دفاع عقلانی و منطقی از عقاید اسلام و مذهب اهل بیت(ع) از دیگر خصوصیات بارز زندگانی آیت الله مصباح بود.

وی با بیان این که از دیگر ویژگی های بارز این شخصیت علمی، تقابل با جریانات التقاطی و انحرافی است گفت: از خطرات بسیار بزرگ برای مکتب، جریانات التقاطی است. از جریاناتی که امام علی(ع) در خطبه خود فرمودند، بسیاری از مردم نمی توانند نزدیکی حق به باطل را تشخیص دهند و به همین دلیل منحرف می شوند. این عالم متخلق در طول عمر خودشان با این جریانات مقابله کردند.

آیت الله مروی یادآور شد: وقتی به جریانات برقعی در حوزه و جریانات انحرافی دیگر بر می گردیم می دیدم که چه میزان ایشان از خود و آبروی خود و وقت شان هزینه می دادند که سد پولادینی در مقابل این جریان ایجاد کنند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حمایت و همراهی با انقلاب اسلامی از مهتمرین ویژگی های این شخصیت بود. ایشان برای حمایت و همراهی با انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به خاطرات خود با آیت الله مصباح یزدی در سفر حج گفت: ایشان اعتقاد و علاقه عجیبی نسبت به اهل بیت(ع) داشتند. بسیاری از شخصیت های علمی و حتی فلسفی و فاضل در برخی از مباحث مشکلاتی داشتند و مشخص بود که ریشه هایی از انحرافات در وجود آنها رخنه کرده است. ولی ایشان از حیث ایمان و اعتقادات بسیار راسخ بود.

وی افزود: وقتی به امام راحل اشکالی وارد شد که چرا هر روز در یک ساعت خاص به حرم امیرالمومنین(ع) می روید و می توانید زیارت را در منزل داشته باشید، ولی ایشان اصرار داشت که حتما به حرم بروند. مرحوم آیت الله مصباح یزدی هم همین شرایط را داشت. در زمان سفر حج ایشان را در روی خاک های کنار قبرستان بقیع دیدیم و تزرع ایشان را از نزدیک مشاهده کردم.

آیت الله مروی اوج تواضع عملی را یکی از ویژگی های آن مرحوم دانست و گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی به درجات عالیه علمی رسیدند، ولی در عین حال در تواضع کامل بودند.

استاد حوزه تصریح کرد: دلدادگی وافر ایشان به انقلاب و مقام معظم رهبری و مسایل دیگر باعث می شود که ایشان را مرزبان و دیده بان این مکتب بدانیم. فهم کتاب های اخلاقی و عقایدی ایشان بسیار مهم است.

شهید سلیمانی سیدالشهدای مقاومت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی سیدالشهدای مقاومت است. مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان یک مکتب و راه و روش یاد کردند. نباید این مسایل را فراموش کنیم. یک کشاورز زاده روستایی که یک کارگر ساختمانی می شود و با انقلاب اسلامی به چه شخصیتی مبدل می شود؟

وی افزود: متخصصین غربی بیان می کنند که ایشان یکی از استراتژیست های قوی نظامی در جهان بود. وقتی داعش از آمریکایی ها تاسیس شد و پس از اینکه از دست آنها خارج شد، شورای امنیت آنها اعلام کردند که ۲۵ تا ۳۰ سال زمان نیاز است که پرونده داعش را ببندیم، ولی شهید سلیمانی ۲ ساله پرونده آنها را در هم پیچید.

آیت الله مروی یادآور شد: همه دنیا لحظه به لحظه منتظر سقوط موصل و بغداد بودند. بسیاری از مسئولان عراقی در آن زمان به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر بودند، ولی اگر امروز پرچم اهل بیت(ع) بر عتبات عالیات برافراشته است و تشیع در دنیا حرف می زند، مدیون شهید سلیمانی هستیم.

استاد حوزه تصریح کرد: ایشان در آخر شهریور ۹۸ گفت تا سه ماه دیگه پرونده داعش را می بندیم. در آن زمان خیلی از غربی ها و حتی خودی ها تردید داشتند، ولی هنوز آبان تمام نشده بود که جشن شکست داعش برقرار شد. ولی در عین حال تواضع و رفتار عملی ایشان برای همه مردم و مسئولان که بیش از مردم نیازمند تاسی به این روش هستند آموختنی است.

از معرفی شخصیت دکتر شیبانی غفلت شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دکتر عباس شیبانی نیز از جمله همین بزرگانی بود که در خصوص ایشان نیز غفلت شده است. ای کاش صداوسیما نیز برای ایشان وقت بیشتری می گذاشت. شخصیتی که زندان زمان شاه را تحمل کرد و پس از انقلاب از وزارت و بررسی قانون اساسی و نمایندگی مجلس و شورای شهر را تجربه کرد، ولی ایشان تا پایان عمر خانه ای از خود نداشت و یک پیکان داشت و حاضر نشد راننده داشته باشد و از حقوق و حتی غذای مجلس هم ارتزاق نمی کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکرد: ایشان می توانست حقوق بگیرد و کارهایی که دیگران می کنند را هم می توانست انجام دهد ولی ایشان هیچ نگاهی به سمت های خود نداشت. ایشان در ازدواج فرزندشان شرط گذاشت که وقتی بسیاری از مردم وعده غذایی ندارند نمی توانم در این مجلس شرکت کنم. این افراد را باید به جامعه معرفی کنیم.

ارسال نظرات