۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۲۷۰۹۹
آیت الله شب زنده دار تأکید کرد؛

آیت الله نظری با علم و زهد به مردم خدمت می کرد/ضرورت تحقق عملی جهاد تبیین

آیت الله نظری با علم و زهد به مردم خدمت می کرد/ضرورت تحقق عملی جهاد تبیین
مازندران - آیت الله شب زنده دار، نقش علمای دین در روشنگری و آگاهی دادن به جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: علما باید مسأله جهاد تبیین را در عمل تحقق بخشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت الله مهدی شب زنده دار، عضو فقهای شورای نگهبان امروز در دومین سالگرد ارتحال آیت الله نظری خادم الشریعه که در مسجد جامع ساری برگزار شد، به کار بردن لقب خادم الشریعه برای این عالم وارسته را به تمام معنا صحیح دانست.

وی، آیت الله نظری خادم الشریعه را خدمتگزار الهی معرفی کرد و با بیان این که زندگی این عالم بزرگوار همواره ساده بود، افزود: آیت الله نظری خادم الشریعه با علم و زهد به مردم خدمت می کرد.

آیت الله شب زنده دار با با اشاره به این که امروز در حکومت اسلامی این سؤال مطرح است که برای پیشرفت و تکامل جامعه چه عواملی برای رسیدن جامعه به سعادتمندی مؤثر است، گفت: علما و فقها همواره با استدلال در توسعه و پیشرفت شریعت جامعه اسلامی نقش محوری داشته و دارند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به توطئه و سوء استفاده دشمنان دین از جایگاه بانوان در جامعه اسلامی، تصریح کرد: امروز ستمکاران و بدخواهان که شناختی از دین، حجاب و فضیلت، جایگاه و عظمت زن ندارند این گونه بر زن می تازند و از این جایگاه سوء استفاده می کنند.

وی با بیان این که اسلام با نگاه خاص خود، زن را در اوج قرار داده است، خاطرنشان کرد: غرب زدگان دنبال آن هستند که از زن به بدترین وضعیت سوء استفاده کنند.

آیت الله شب زنده دار با تأکید براین که طبق مطالبات و منویات مقام معظم رهبری، علمای دین باید مسائل مربوط به عفاف و حجاب را در جامعه به خوبی تبیین و روشن کنند، بیان داشت: حجاب از تأکیدات اسلام است و باید به آن عمل شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که شیعه از حضرت فاطمه زهرا(س) الگو می پذیرد و هرگز حکم اصلی و قطعی عفاف و حجاب را زیر پای نمی گذارد، تصریح کرد: در همین فتنه و آشوب اخیر عده ای فریب خوردند و شرکت کردند.

وی، نقش علمای دین در روشنگری و آگاهی دادن به جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: علما باید در این زمینه به درستی ورود پیدا کنند و مسأله جهاد تبیین را در عمل تحقق بخشند.

آیت الله شب زنده دار با اشاره به این که عالمی همچون آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) همین مشی و رویکرد را داشت، تصریح کرد: مازندران همواره مهد علما و فقهای دینی بود و شخصیتی همچون آیت الله نظری خادم الشریعه نیز از همین دیار هستند.

این استاد برجسته حوزه در ادامه سخنان خود با بیان این انقلاب بزرگی همچون انقلاب اسلامی ایران به طور حتم با آن اهداف خاص و بزرگی که دارد با مشکلاتی نیز مواجه خواهد بود، افزود: اما این انقلاب با رهبری امام راحل و امروز نیز با رهبری، درایت و هدایت مقام معظم رهبری با قدرت در حرکت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات موجود در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز با صداقت و احساس مسؤولیت مسؤولان حاضر به ویژه کسانی که در حوزه اقتصادی مسؤولیت و وظیفه دارند می توان از مشکلات عبور کرد.

آیت الله شب زنده دار، خیانت مسؤولان اقتصادی را موجب سلب اعتماد مردم دانست و تصریح کرد: امروز در پرتو آموزه های دینی و اسلامی که در همه بخش ها وجود دارد می تواند در جهت رفع مشکلات گام برداشت و همچنین این آموزه های دینی را در جامعه تحقق بخشید.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه سخنان خود به خدمات و تلاش های بی وقفه نیرهای انتظامی، سپاه و بسیج در کشور اشاره کرد و گفت: این نیروها در کشورمان ایران اسلامی جان بر کف هستند.

این استاد برجسته حوزه علمیه همچنین بر ضرورت عمل به وظایف خود از سوی مسؤولان و دست اندرکاران در نظام دینی تأکید کرد.

آیت الله شب زنده دار در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله نظری خادم الشریعه تصریح کرد: این عالم برجسته چراغ راه سعادت را برای انسان ها برافروخت و امروز نیز این چراغ باید فروزان بماند و در جامعه گسترش پیدا کند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات