۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۲۶۵۲۲
نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار وزیر آموزش و پرورش:

تربیت دانش آموزان باسواد، دیندار و با بصیرت رسالت اصلی آموزش و پرورش است

تربیت دانش آموزان باسواد، دیندار و با بصیرت رسالت اصلی آموزش و پرورش است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت دانش آموزان باسواد دیندار و با بصیرت رسالت اصلی آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش با بیان این که باید به مسأله دانش و خدمت، عقلانیت و دانایی اهمیت داد، گفت: اینکه تنها باسواد تربیت کنیم کافی نیست، باید باسواد دیندار با بصیرت همراه با ارزش‌های انقلاب اسلامی، یک مجاهد و یک مدافع تربیت کنیم.

وی بر ضرورت گنجاندن برخی مسائل مهم در متون درسی تأکید کرد و افزود: این که مقام معظم رهبری در رابطه با عدم قرار دادن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی گلایه کردند به حق و به جا بود.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه در گذشته طرح تحول بنیادین در حال گره خوردن با مسائل دیگر بود، ادامه داد: امیدهای آینده ما باید از نظر علم، فکر، هضم، دیدگاه انقلابی، عقلانیت و بصیرت قوی شوند چون در غیر این صورت رشد یک بعدی می تواند بسیار خطرناک باشد.

وی با اشاره به این که راهبرد ما این است که انسان دیندار انقلابی بابصیرت تربیت کنیم نه اینکه بار روی دوشمان را کم کنیم، افزود: اگر توانستیم باحفظ آن راهبرد کار واگذاری به بخش‌های مردمی و خصوصی را هم انجام دهیم خوب است وگرنه آن خودش یک خیانت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که موضوع معلمان بسیار مسأله مهمی است، افزود: در اغتشاشات اخیر حق معلمان و مدیران شایسته در حال ضایع شدن است و نباید به دلیل عملکرد نامناسب یک فرد خدمات بخش عظیم این جامعه اثرگذار را نادیده بگیریم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که جریان رتبه‌بندی در دولت انقلابی سیزدهم اقدام شده که جای خرسندی دارد، تصریح کرد: در مازندران مدارس دوشیفته داریم و این درست نیست و باید نسبت به آن رسیدگی شود.

وی در ادامه سخنان خود اقدام وزارت آموزش و پرورش در تهیه کاغذ از بخش داخلی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید همین مسأله را دنبال کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که در مدیریت ها باید از افراد شایسته و انقلابی بهره گیریم، خاطرنشان کرد: نباید افرادی در مسند امور قرار گیرند که شاهد جز و مد مدیریتی در این حوزه باشیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات