۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۲۵۸۹۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

سبک زندگی غربی الگوی یک انسان سعادتمند از نظر دین و قرآن نیست

سبک زندگی غربی الگوی یک انسان سعادتمند از نظر دین و قرآن نیست
مازندران - امام جمعه ساری گفت: سبک زندگی غربی نه در حوزه مسائل اجتماعی و نه خانوادگی الگوی یک انسان سعادتمند از نظر دین و قرآن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش آشنایی با سبک زندگی ایرانی اسلامی با محورهای سیره پیامبر اعظم(ص) و طب ایرانی و طب رائج در ساری با بیان این که در طب سنتی حقیقت‌های علمی‌ای موجود است که ما نباید انسان ها را از آن محروم کنیم، گفت: طب سنتی از افتخارات گذشته ایران اسلامی است و به عنوان علمی با ارزش باید از آن میراث داری کنیم.

وی با اشاره به این که کشورهای غربی که به ما و طب سنتی برچسب می‌زنند و می‌خواهند آن را از دور خارج کنند به‌طور پنهانی از همه کتاب‌های سنتی ما که از گذشته برجای مانده استفاده و به اسم خودشان منتشر می‌کنند، افزود: آنها می خواهند ما افتخارات خودمان را نادیده بگیریم.

امام جمعه ساری با بیان این که علم زمان و مکان نمی‌شناسد، البته آدم می‌شناسد، ادامه داد: عوامل‌سازی و آسیب‌سازی در ژن دشمنان موجود است تا نظام سلطه را تحکیم کنند، آنها برخی مواقع بیماری‌هایی را ایجاد می‌کنند تا سلاح‌های خود را آزمایش کنند و دشمن خود را به هر شکلی از میدان خارج کنند.

وی با تأکید بر این که حتی در حوزه علمی هم با احتیاط و سوءظن وارد شویم و بررسی کنیم، خاطرنشان کرد: واکسن‌هایی که به ما می دهند باید مورد راستی آزمایی قرار گیرد؛ خون‌هایی که فرستادند مشخص شد که آلوده بود، باید از هر چیزی که می‌فرستند تست گرفته شود، متأسفانه برخی عوامل خودشان در داخل اجازه آزمایش و تست را نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز رشته تخصص طب سنتی وجود دارد اما داروهایی که تجویز می شود مشمول بیمه نمی شود، ادامه داد: اگر قرار است متخصص طب سنتی داشته باشیم پس نسخه آن هم باید مشمول بیمه شود.

امام جمعه ساری با بیان این که در هر مجموعه‌ای افراد شیاد و سوءاستفاده‌گر وجود دارد، گفت: در طب سنتی هم کسانی با این اسم دکان باز کردند و باید نظام سنتی پزشکی داشته باشیم تا فعالان این حوزه که می خواهند به مداوا بپردازند بر آنها نظارت شود.

وی با اشاره به این که در حوزه سبک زندگی اسلامی ایرانی باید به اصل خودمان برگردیم، افزود: سبک زندگی غربی نه در حوزه مسائل اجتماعی و نه خانوادگی الگوی یک انسان سعادتمند از نظر دین و قرآن نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در خانه ای که سبک زندگی غربی گسترش پیدا کند با فرهنگ علمی، طبی و معنوی دینی ما سازگاری ندارد، تصریح کرد: باید سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه بیشتر تقویت شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که باید شاهد وفاق بین دو رویکرد گذشته و امروز باشیم، ادامه داد: هر دو حوزه طب سنتی و سبک زندگی حرف‌های شیرین شنیدنی دارند و خوش‌بحال کسانی که پای آن می نشینند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات