۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۲۵۶۶۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تحقیق و پژوهش در حوزه باید کاربردی و در جهت رفع مشکلات باشد

تحقیق و پژوهش در حوزه باید کاربردی و در جهت رفع مشکلات باشد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تأکید کرد: تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه باید کاربردی و در جهت رفع مشکلات و معضلات جامعه صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین، محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم رونمایی از کتب و مقالات طلاب خواهر حوزه علمیه استان با اشاره به رونمایی از 18 کتاب و مقاله حوزه علمیه خواهران در سال گذشته، گفت: با تلاش و مجاهدت های علمی صورت گرفته امسال شاهد رونمایی از 35 کتاب و ده مقاله در این بخش هستیم.

وی با بیان این که این جهش مناسب در حوزه علمی و پژوهشی نشان دهنده همت والای طلاب حوزه علمیه خواهران است، افزود: به طور حتم حفظ و تقویت این روند به رونق فعالیت های علمی و پژوهشی در سطح حوزه های علمیه کمک خواهد کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که موضوعات و عناوین انتخابی باید در جهت رفع معضلات و مشکلات روز جامعه باشد، تصریح کرد: تحقیق و پژوهش های صورت گرفته در حوزه باید گره گشای مسائل علمی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که تولیدات علمی و پژوهشی در حوزه باید در جهت گره گشایی و رفع مشکلات جامعه انجام شود، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت بالای علمی بیشتر در جهت مسائل و مشکلات روز جامعه بهره گرفته شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های پژوهشی ارزشمند در سطح حوزه های علمیه تصریح کرد: باید از این ظرفیت موجود بیشتر حمایت شود تا شاهد تقویت بیش از پیش تحقیق و پژوهش در میان طلاب مدارس علمیه باشیم.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود داشتن کتاب و مصحف، کرامت و فضیلت را یکی از برکات حضرت زهرا(س) عنوان کرد و گفت: مفسران در تفسیر آیه 29 سوره نمل سه ویژگی را برای کتاب کریم آورده اند، نخستین مرتبه آن، کرامت نویسنده کتاب است، دوم محتوای آن عالی و انسانی و پیوند دهنده انسان با خداوند بوده و سوم ختم و پایان آن است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امام راحل می فرمایند، خواندن و نوشتن تنها باید در راستای «ربک الاکرم» باشد، افزود: کتابی که در این راستا بود کتاب کریم است و ما امیدواریم این آثار هم مصداق کتاب کریم باشند؛ در این صورت برکاتش هم فراوان خواهد بود.

وی با تأکید براین که باید با قلم مناسب به رشد و تعالی بشریت کمک شود، خاطرنشان کرد: با رشد فرهنگی و علمی، مشکلات جامعه در حوزه اقتصاد، فرهنگ، رسانه و فضای مجازی رفع خواهد شد.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید همه این فعالیت ها باید در راستای تقویت انقلاب اسلامی باشد، گفت: حمایت و تقویت انقلاب و نظام اسلامی یک ضرورت و عبادت است و اگر این فعالیت ها در چنین مسیری نباشد بی فایده است./950

افشین ایمانی
ارسال نظرات