۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۲۵۶۶۶
حجت الاسلام قربانی خبر داد؛

برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در ۲۵۰ امامزاده مازندران

برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در ۲۵۰ امامزاده مازندران
مازندران - معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ۲۵۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سطح امامزادگان خبر داد و اظهار کرد: ‌ اوقاف توانسته عزاداری حضرت زهرا(س) را نهادینه کند به طوری که برپایی مراسم سوگواری در این روز در باور مردم دیده می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) در ۲۵۰ امامزاده برنامه ویژه انجام می‌شود، گفت: این سوگواره با هدف ترویج فضائل اخلاقی و سیره عملی حضرت زهرا(س)، معرفی آن حضرت به عنوان الگوی زنان عالم، تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی، ترویج وقف در خصوص عزاداری ایام فاطمیه برگزار می شود.

حجت الاسلام قربانی بیان کرد: برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس در بقاع متبرکه و برگزاری مراسمات سخنرانی و عزاداری از برنامه های سوگواره یاس نبوی است.

وی از برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان شاخص استان خبر داد و افزود: حضور کارشناسان دینی و مذهبی که دوره های تخصصی را طی کرده اند مورد استقبال جوانان و مردم قرار می گیرد.

حجت الاسلام قربانی اضافه کرد: برپایی مراسم شام غریبان، اطعام دهی، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و دینی و قرائت خطبه فدکیه از دیگر برنامه های روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از سیره فاطمی در زندگی فردی و اجتماعی جامعه امروز تأکید کرد و گفت: الگو قرار دادن سیره آن حضرت بستری را برای سعادت و تعالی انسان فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که سیره عملی آن بانوی نمونه اسلام باید در زندگی فردی و اجتماعی هر یک از ما مسلمانان تجلی یابد، افزود: یکی از بهترین و بزرگترین راه های بیان ارادت به آن بانوی ارزشمند اسلام، شناخت و عمل به سیره فاطمی است.

وی با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) در تقوا، ایمان، بصیرت و ولایت مداری در اوج بودند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این آن بانوی ارزشمند جهان در انجام وظایف دیگر نظیر تربیت اسلامی فرزندان و همچنین فعالیت های اجتماعی و سیاسی یک الگوی بی نظیر بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه هنوز جامعه امروز شناخت کافی نسبت به سیره آن حضرت ندارد، خاطرنشان کرد: بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) ما را در رسیدن به رستگاری و سعادت حقیقی یاری خواهد داد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات