۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۷۲۵۹۷۵
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

تعامل حوزه و دانشگاه، زمینه ساز هدایت انسان‌ها

تعامل حوزه و دانشگاه، زمینه ساز هدایت انسان‌ها
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه را موجب هدایت بشریت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد، گفت: یکی از حسنات استاد بزرگ شهید آیت الله دکتر مفتح، وحدت حوزه و دانشگاه است که زمینه‌ساز وحدت این دو حوزه ارزشمند علمی شد.

وی با بیان این که انسان در زندگی نیاز به ابزار و راه زندگی دارد، افزود: ساخت ابزار زندگی وظیفه و رسالت دانشگاه ها است، اما تنها به داشتن این ابزار نمی توان بسنده کرد، مهم این است که از این ابزار در چه مسیر و هدفی بهره بگیریم، آن راه رسالت، دین است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که دین راه زندگی را به ما نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: علم ابزار زندگی را به ما می‌دهد و هر دو بخش یعنی حوزه و دانشگاه مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تعامل دو نهاد علم و دین باید باشد تا انسان مسیر خود را بشناسد و به هدف برسد، تصریح کرد: ایجاد ارتباط بین دین با ابزار مهم است، ما از دین جهت دهی به علم را انتظار داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی ادامه داد: به فرموده امام راحل، اگر خواندن‌ها، نوشتن‌ها، بدن‌ها در مسیر راه اصلی خدا باشد مسلسل‌ها کنار می رود، نیاز به جنگ و جدل نیست، اما اگر در آن مسیر نباشد علم مسلسل‌ساز می‌شود.

وی با بیان این که خشونت و افراطی‌گری طبیعت قدرت‌طلبی است، خاطرنشان کرد: انسانی به‌دنبال این مسائل است که در راه نباشد، اگر ما قدرت ابزارسازی را به این راه زندگی پیوند نزنیم آن خود بزرگترین خطر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که فضای مجازی و جنگ سایبری با پیشرفته‌ترین ابزار از درایت‌های لازم برخوردار نیست، بیان داشت: امیدواریم تعامل این دو قدرت ابزارسازی و هدایت‌گری دانشگاه و حوزه منجر به هدایت انسان‌های عالم باشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات