۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۲۷۱۰۰
مدیر حوزه‌های علمیه کاشان:

احترام و تکریم مادر شهید ارزش و مقام مضاعف دارد

احترام و تکریم مادر شهید ارزش و مقام مضاعف دارد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به اینکه مقام مادران و همسران شهدا کمتر از اجر شهیدان نیست، گفت: احترام و تکریم مادر شهید ارزش و مقام مضاعف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی صبح امروز در در جمع مادران و همسران شهدا در آستان مقدس امامزاده علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان، گفت: مقام مادران و همسران شهدا کمتر از اجر شهیدان نیست.

وی با تشریح ویژگی‌های شخصیتی حضرت ام البنین (س) گفت: اسلام نسبت به احترام و حرمت و تکریم مقام والدین به ویژه مقام مادر تاکید دارد به طوریکه در سوره اسراء بعد از دستور به توحید امر به تکریم پدر و مادر کرده است.

به گفته وی احترام و تکریم مادر شهید ارزش و مقام دو چندان دارد که بهترین منبع و ماخذ روایات ائمه و وصیت شهدا و فرمایشات امامین انقلاب در رابطه با مقام مادران شهدا است.

مدیر حوزه‌های علمیه کاشان ادامه داد: شهدا در وصیت نامه‌های خود به والدین خود می‌نوشتند اجر شما از اجر و پاداش ما که دوری و صبر بر شهادت ما دارید از ما که براساس وعده الهی غرق در نعمت الهی در عالم برزخ هستیم بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: یاد پدران و مادران شهدا به مانند یاد شهدا همیشه زنده است و هرگز از یاد و حافظه ملت و تاریخ پاک نخواهد شد.

وی یادآور شد: ملت ایران به لحاظ فداکاری بالاتر از مردان و زنان صدر اسلام هستند چرا که در آن زمان پیامبر را دیدند و در رکاب او مبارزه کردند، اما ملت ایران بعد از ۱۴۰۰ سال بدون اینکه پیامبر خود را دیده باشند برای حفظ دین او فداکاری می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کاشان گفت: پدران و مادران شهدا، همسران شهدا و فرزندان و بازماندگان شهدا به لحاظ جایگاه و مقام در رتبه دوم بعد از مقام عالی شهدا قرار دارند.

لازم به ذکر است، آیین تشرف مادران و همسران شهدا در قالب روضه فاطمی توسط نوگل زهرایی، قرائت اذن ورود به حرم و زیارتنامه امامزاده علی ابن باقر به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و همکاری آستان مقدس امامزاده علی ابن باقر (ع) صبح روز جمعه همزمان با شهادت حضرت ام البنین (س) در آستان مقدس علی ابن باقر (ع) مشهد اردهال کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات