۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۷۲۷۱۰۲

واکنش امام جمعه قم به اقدام موهن نشریه فرانسوی

واکنش امام جمعه قم به اقدام موهن نشریه فرانسوی
امام جمعه شهر قم اقدام موهن نشریه شارلی ابدو را محکوم و تاکید کرد که دشمنان با توهین و جسارت به عقده گشایی روی آورده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه شهر قم در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: پیامبر سه دستور مهم امر به تقوا، تلاش کار نیک پس از هر گناهی و تعامل اخلاقی با مردم به مسلمانان داده اند که بیشتر از هر زمانی لازمه عصر ما می باشد.

وی با اشاره به آثار و برکات ترک گناه عنوان کرد: بازیابی شخصیت، افزایش نعمت های الهی، امید به آینده، روشن بینی در زندگی و محبوبیت نزد خداوند ازجمله آثار ترک گناه در زندگی هر انسانی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با پردازش به سعادت و شقاوت در زندگی هر انسانی ابراز کرد: انسان به عنوان گل سرسبد هستی سعی بر کنار زدن سختی ها و رنج ها در زندگی است تا به آسایش و آرامش دائمی برسد، لذا شناختن عوامل سعادت و شقاوت انسان بسیار مهم و ضرورت دارد.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به رحلت حضرت ام البنین(س) اظهار کرد: این بانوی گرامی هم مادر و هم همسر شهید است لذا این روز را به نام روز تکریم مادران شهدا نامگذاری کرده اند و به همسران و مادران شهدا توصیه می کنیم قدر این نعمت الهی را بدانید و الگو برای دیگران باشید و از مسئولان می خواهیم که مشکلات این قشر را مرتفع کنند.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به دانشجویان این سرزمین گفت: دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند و شما جوانان دانشجو امروز باید راه دانشجویان شهید بسیجی را ادامه دهید که در مقابل دشمن تا پای جان مقاومت کردند.

وی با اشاره به حادثه 17 دی1314 و کشف حجاب اجباری رضا شاه تصریح کرد: امروز هم عده ای بر همان طبل می کوبند اما رهبر انقلاب در دیدار با بانوان فرمودند که حجاب امری شرعی و واجب است و فرهنگ جامعه باید فرهنگ حجاب و عفاف باشد، متاسفانه امروزه برخی از دستور بی حجابی حمایت می کنند که از آنها توقع چنین رفتاری نیست.

امام جمعه شهر بانوی کرامت ادامه داد: همه باید مرزبان احکام دینی باشیم و تعارف بردار نیست چرا که اگر راه باز شد دیگر راه بازگشتی نیست، رسالت مراجع عزیز در کنار پرداختن به مسائل اقتصادی و معیشتی هشدار نسبت به این موضوع مهم فرهنگی و دینی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه 19 دی روز قیام خونین حوزه علمیه قم و مردم بود، خاطرنشان کرد: این ایستادگی برای دفاع از مرجعیت امام خمینی(ره) بود و دشمن خیال می کرد با توهین به امام می تواند پرونده انقلاب را ببندد اما قم مطلع قصیده نهضت بلندی است که در سال 41 بلند شد و سال 57 به پیروزی نهایی رسید.

وی افزود: دشمن امروز هم با توهین عقده گشایی می کند اما دشمنان این انقلاب بدانند نتیجه آن توهین شما به امام راحل پیروزی انقلاب شد و توهین امروز شما به خلف صالح امام هم برهم چیده شدن بساط شما خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه حواریون امام روح الله مردم قم بودند، ابراز کرد: قم کلمه طیبه است اصلها ثابت و فرعها فی السماء؛ قم سرچشمه برای خط جوشان انقلاب اسلامی است اما باید مواظبت کنیم دشمن سرچشمه را خراب نکند، امروز عمده سرمایه گذاری دشمن خراب کردن شهر قم در این جنگ ترکیبی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جوانان امروز قمی باید راه جوانان 19 دی 56 را ادامه دهند، ادامه داد: قیام مردم قم تقابل دو نظام معرفتی و تقابل نظام لیبرالی و نظام اسلامی بود و در این قیام درس زمان شناسی، غیرت دینی و بصیرت و روشن بینی و استقامت را یافتیم، مردم قم مواظب باشند که همیشه بدرخشند.

ارسال نظرات