۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۲۷۱۱۶
استاد حوزه و دانشگاه:

هویت زن برمبنای غرب، خدمت به نظام سرمایه داری است

هویت زن برمبنای غرب، خدمت به نظام سرمایه داری است
سرکار خانم معین الاسلام شعارهای غرب در راستای آزادی و هویت زن را در حد یک شعار دانست و برهنگی را ابزاری در خدمت نظام سرمایه داری عنوان کرد.

سرکار خانم مریم معین الاسلام استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به حادثه تاریخی تلخ کشف حجاب اجباری رضا خان گفت: از آنجایی که رضا شاه غلام حلقه بگوش استعمار کبیر بود لذا به دنبال اجرای دروس دیکته شده غرب بود و از سوی دیگر تمدن را در برهنگی زن می دید.

وی افزود: زنان محجه و مومنه ایران به هیچ عنوان زیربار برهنگی مولود غرب نمی رفتند از این رو رضا شاه قلدر دست به برداشتن اجباری و به همراه خشونت چادر از زنان ایرانی زد.

کارشناس برنامه های معارفی رادیو مهم ترین کارکرد حجاب را خنثی سازی برنامه های غرب در سطح جهانی دانست و ابراز کرد: دنیای غرب در محاسبات خود برای رسیدن به سرمایه های کلان کشورها، یکی از راه های جدی را زنان به عنوان نیروی ارزان قیمت و جذاب می داند لذا با کشیدن زنان از خانه به کارخانه و کنار زدن پوشش آنها به فکر دستیابی به منافع بیشتر خود است.

معین الاسلام حجاب زدایی را ارمغان نظام سرمایه داری غرب برشمرد و اظهار داشت: غرب برای دستیابی به ثروت کلان و بی زحمت ممالک مختلف و به طور کلی بهره کشی ارزان از بشریت، راه بی عفت کردن بانوان را انتخاب کرد چرا که از این طریق زودتر از هر راه دیگری به نتیجه می رسد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نظام سرمایه داری غرب حجاب را مانعی جدی بر سر راه خود می داند، تصریح کرد: اگر بخواهیم زن را به جایگاه واقعی خود برگردانیم باید همانند عصر پیامبر و دوران ابتدایی اسلام فرهنگ اصیل اسلامی و دینی را در جوامع زنده کنیم.

وی افزود: متاسفانه غرب نگاه کاملاً ابزاری و در خدمت نظام سرمایه داری به جنس مونث دارد اما این موضوع برای نسل جوان امروز تبیین نشده و غرب با چهره بزک شده در معرض بانوی جوان ایرانی قرار دارد در حالیکه غرب برای زن نه آزادی و نه زندگی قائل است و شعارهایشان صرفاً در حد یک شعار است.

معین الاسلام با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با بانوان خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری هم فرمودند اصالت زن به خانه داری و فرزندآوری است اما به معنی جدایی زن از وظایف اجتماعی نیست بلکه حضور زن در برخی از مسئولیت ها واجب شرعی است.

ارسال نظرات