۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۷۲۷۱۸۰
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم کرمانشاه:

هنر، از رساترین ابزارهای انقلاب است

هنر، از رساترین ابزارهای انقلاب است
کرمانشاه ـ سردار ریحانی گفت: بی شک ابزارهای هنری یکی از رساترین و بلیغ ترین ابزارهای انقلاب در تبلیغ پیام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی در آیین اختتامیه جشنواره استانی هنری ادبی علمدار در سخنانی اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سرداران قهرمان، شجاع و مبتکر سپاه اسلام و خاری در چشم دشمنان بود که با اقدام تروریستی ناجوانمردانه به شهادت رسید. او متعلق به این دنیای فانی نبود و خود آن بزرگوار نیز بار‌ها به استقبال شهادت رفته بود. 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مایه افتخار جهان اسلام شد، افزود: دشمنان با شهادت شهید سلیمانی هزینه های سنگینی را متحمل شدند که اگر این را می دانستند به چنین این اقدام احمقانه ای دست نمی زدند.

وی با اشاره به اینکه شکست ها و انتقام های بسیار سخت و غیر قابل تصوری برای دشمنان حتماً رقم خواهد زد زده شد و پیروزی های بسیار بزرگتر در پیش رو داریم ، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به مثابه شیشه عطری بود زمانی که شکسته شد بوی عطر و خوشایند آن همه دنیا را فرا گرفت حتی خیلی از افراد در کشور ها که او نمی شناختند با شکسته شدن این شیشه عطر و شهادتش همه دنیا او را شناختند و بر عزت او افزوده شد.

سردار ریحانی در بخش دیگری از سخنانش در این آیین فرهنگی هنری گفت: بی شک ابزارهای هنری یکی از رساترین و بلیغ ترین ابزارهای انقلاب در تبلیغ پیام است. هنر یک فرآیند است فرآیندی که در آن یک معنا یک مفهوم و یک احساس در قالبی زیبا با رعایت اصولی نظام‌مند به زیبایی بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه هنر همیشه با خلاقیت همراه بوده، افزود: برای شکل و محتوا یک هارمونی و یک تناسب باید وجود داشته باشد باید محتوا ها اثر گذار باشند. هنر باید شورآفرین باشد.

سردار ریحانی با تاکید بر ضرورت محتواهای اثرگذار هنری بیان کرد: آثار هنری متعهدانه باید در قالبی زیبا بر اساس اصول قواعد و آموزش باشد لذا هنرمندان باید در این فضا جوانان عزیز را آموزش دهند و این جزو مسئولیت هنرمندان است.

وی ادامه داد: هنر یک پدیده انسانی است یک تراوش معنوی از درون انسان است. هنر دستوری نیست لذا باید هنرمند باید در مسیرش قرار گرفته باشند که بتواند محتواهای زیبایی هم خلق کنند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید از هنرمندان در فضای انقلاب به بیان مشکلات بحق مردم بپردازند و در همه عرصه های هنری از جمله تئاتر، موسیقی، شعر، فیلم و ... قلم بکشند حق گرایانه گام بردارند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امروز جنگ نرم ما با دشمنان است، گفت: همه دشمنان ما با همه پایگاههای شیاطین در دنیا برای اینکه این عزت، اقتدار، رفتار و تفکر ما را تغییر دهند با هم متحد شده اند و امروز هنرمندان بدون  تعارف  در حکم نیروهای مسلح در این جنگ سخت نرم هستند.

سردار ریحانی تاکید کرد: هنرمندان باید در مسیر حق و انقلاب متعهدانه کار می‌کنند و در این عرصه میدان‌داری کنند. از مشکلات، کمبود، ناتوانی مدیران سخن بگویند. به مسائل ملی و محوری از جمله ترویج  فرهنگ شهادت بپردازند.

وی گفت: هنرمندان باید از انقلاب، سبک زندگی اسلامی، انگیزه‌های ایمانی ملت، مظاهر ایستادگی در مقابل استکبار  و سایر ارزشها به زبان هنر بپردازند./1400/

ارسال نظرات