۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۷۲۷۲۸۴
حجت الاسلام و المسلمین محمدی قائینی؛

آخرین تیر دشمن مقابله با ولایت فقیه بود

آخرین تیر دشمن مقابله با ولایت فقیه بود
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی گفت: روزی در مقابل سلمان رشدی با فتوای امام خمینی (رحمة الله علیه) و حرکت امت اسلام، دشمنان عقب نشینی کردند و امروز توهین به ولی امر مسلمین جهان و مراجع تقلید را سرلوحه خودشان قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی در ابتدای درس خارج خود در واکنش به جسارت به ساحت مرجعیت و ولایت گفت: با اظهار تاسف و تأثر از هتاکی ها و توهین هایی که از سوی دشمنان دین، کشور و انقلاب به مقدسات اسلامی و مراکز دینی و شخصیت های ما می‌شود، عرض می‌کنیم که خدای متعال حقیقت این تهاجمات و امور شنیع را در قرآن کریم برای ما بیان کرده است و راه حل آن ها را نیز به ما ارائه داده است.

وی افزود: خدای متعال می‌فرمایند:«وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا» ای مومنین و مسلمانان متوجه باشید که آن هایی که خارج از اسلام هستند، دائماً با شما به جنگ مشغول می شوند و چون لایزالون و لایقاتلون مضارع هستند، معنای آن این است که این یک امر موقتی، موسمی و مقطعی نیست. دائماً تا آخر چنین روحیه و رفتاری را با شما دارند. با شما می جنگند تا دست از دینتان بردارید.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی قائینی در ادامه گفت: البته خداوند متعال می‌فرماید «إِنِ اسْتَطَاعُوا» اگر بتوانند به این غایت برسند؛ یعنی دست شماست که اگر بخواهید تسلیم دشمنان بشوید و از دین جدا بشوید یا خیر؟ به پای دینتان، ارزش هایتان، عقایدتان و فرهنگ خودتان باقی بمانید. مادامی که شما دست از دین خود برنداشتید منتظر باشید و بدانید که آن ها دائماً در حال جنگ با شما هستند؛ چه جنگ نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گاه جنگ ترکیبی که مجموع این ها باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان ناکامی دشمن در پیشبرد اهداف خود تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی که دولت حق بعد از دوازده قرن از زمان غیبت طلوع کرد و درخشش آن عالم را متحیّر کرد، دشمنان برای درگیرشدن و از بین بردن حکومت اسلام به چند امر متوجه شدند و این ها را در سیبل هدف خود قرار دادند؛ این ها دیدند با قرآن که نمی‌توانند مقابله کنند؛ هرچه تبلیغ کردند موثر واقع نشد؛ با فرهنگ عاشورا نیز روز به روز درحال گسترش یافتن است؛ با فرهنگ مهدویت نیز روز به روز درحال زنده شدن است؛ با مرجعیت نیز می‌بینند که قاطبه‌ی مردم ایمان در دلشان راسخ است و حاضر نیستند دست از مرجعیت دینی بکشند؛ لذا آخرین تیری که به ترکش دارند، مقابله با ولایت امر و ولایت فقیه است. با این بهانه که ولایت فقیه دلیل معتبری ندارد و زائیده‌ی اختلاف خود علماست. پس این ولایت فقیه یک امر جدید و شخصی غیرقطعی است و نیز ولایت فقیه مساوی با دیکتاتوری است که یک نفر باید در مورد همه‌ی امور کشور و نظام و جامعه‌ی اسلامی تصمیم گیری کند. اصلاً این به معنای نفی آزادی است. انسان ها همگی آزاد هستند و عقلانیت بشر به درجه ای رسیده است که هر کسی مصلحت خودش را می‌داند و نیازی به ولی امر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی قائینی آشوبگری در نظام اسلامی را از جمله ابزار های دشمن در تحقق اهداف خود دانست و گفت: که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کردیم که سراسر جامعه‌ی اسلامی را در آشوب حرکات مسلحانه، آتش زدن مزارع، تخریب های زیاد و فراوانی قرار دادند. چه به واسطه ی نیروهای داخلی و چه به واسطه ی نیروهای خارجی خود. و زمانی که این اقدامات را غیر موثر دیدند به جنگ رو آوردند که با کودتا و جنگ این نظام را ساقط کنند. هشت سال جنگ به طول کشید و نتیجه ای نگرفتند. 

استاد حوزه علمیه تقابل سیاسی در مجامع بین المللی برای انزوای جمهوری اسلامی و تهاجم فرهنگی و اقتصادی را از دیگر ابزار های دشمن بر شمرد و تصریح کرد: دشمن تلاش خود را انجام داد تا حکومت اسلامی را بد نشان دهند و با به وجودآوردن تزلزل اجتماعی این نظام را ساقط کنند. و این کشیدن کاریکاتورها، توهین به مقدسات، مرجعیت و ولایت امر آخرین فعالیت این هاست که مردم را از انقلاب ناامید کنند. در حالیکه خدای متعال فرموده است که اولاً این ها موثر نیست و ثانیاً وظیفه ی ما را در قرآن مشخص کرده است؛ «وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ» اگر کفار پیمان های خود را شکستند و نسبت به دین شما دارند ضربه می زنند مبادا عقب نشینی کرده و سکوت کنید و بی تفاوت باشید بلکه با روسای کفر بجنگید. الان کشور آمریکا، دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و اسرائیل روسای کفر حساب می‌شوند و دستور است که در مقابل این ها مقابله و قتال کنید و به شدت بیایستید. چرا که این ها پای عهدها و قراردادهای خود نمی ایستند. 

وی در پایان گفت: روزی در مقابل سلمان رشدی که توهین به انبیاء را سرلوحه کار خودش قرار داده بود، با فتوای امام خمینی (رحمة الله علیه) و حرکت امت اسلام این ها عقب نشینی کردند و به گوشه ای خزیدند و دیگر آن را مطرح نکردند و اکنون نیز که می بینند توهین به انبیاء جواب نمی دهد و باعث بدترشدن است، توهین به ولی امر و مراجع تقلید را سرلوحه خودشان قرار داده اند اما زهی خیال باطل که بتوانند به امت اسلام ضربه ای بزنند و این انقلاب را به ناکامی بکشانند.

ارسال نظرات