۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۷۲۷۴۶۹
آرامش از دست رفته؛

تیک تاک بلند بمب خبری دستگاه‌های امنیتی ایران در ساختمان اینترنشنال

تیک تاک بلند بمب خبری دستگاه‌های امنیتی ایران در ساختمان اینترنشنال
برنامه هوشمندانه دستگاه‌های امنیتی توانست زمین بازی اغتشاشات اخیر را به درون دستگاه‌های جاسوسی دشمن بکشاند و ناکامی عظیمی را برای کشورهای غربی برجای بگذارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ایران اینترنشنال از زمانی شناخته شد که بلافاصله بعد از حادثه تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز توسط گروهک تروریستی الأحوازیه که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای مسلح و مردمی که برای تماشا کردن رژه آمده بودند، با حبیب اسیود، رئیس وقت این گروهک مصاحبه زنده کرد تا سرمست از این افتخار سخن بگوید. حبیب اسیود به گواه اسناد منتشر شده از سوی وزارت اطلاعات کسی بود که می‌خواست در آینده تلویزیونی مستقل مانند ایران اینترنشنال را با حمایت مالی ولیعهد سعودی راه اندازی کند. البته با دستگیری او توسط وزارت اطلاعات، این آرزو ناکام ماند.

تعداد بازدید : 6

رسانه‌های معاند به خصوص ایران اینترنشنال با بودجه کلان و پوشش زنده 24 ساعته‌اش، جزو اولین رسانه‌هایی بود که هم در پوشش رسانه برای تیم‌های تروریستی برخی اقدامات ضدامنیتی اغتشاشات را هدایت می‌کرد و هم با لجن پراکنی، ذهن مخاطبان خود را در اختیار گرفته بود. گستره اقدامات آن‌ها باعث شد که دستگاه‌های دیپلماتیک و امنیتی ایران با رایزنی با مقامات قطری، از حضور خبرنگاران این رسانه جلوگیری کند و جو ناامنی را برای خبرنگار-تروریست‌های ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی در حاشیه جام جهانی 2022 قطر به وجود بیاورد.

تیک تاک بلند بمب خبری دستگاه‌های امنیتی ایران در ساختمان ایران اینترنشنال

بارها خبرنگار-تروریست‌های ایران اینترنشنال با حضور در مجامع ورزشی و سیاسی تلاش کردند جو روانی مسؤولان و ورزشکاران را تهدید کنند. به همین جهت اقدام هوشمندانه دستگاه‌های دیپلماسی و امنیتی توانست امنیت روانی بازیکنان ایرانی را در جریان جام جهانی قطر تأمین کند. البته این رسانه بیکار ننشست و با عنوان دادن «رسانه آزاد» به خود، تلاش کرد این اقدام قطری‌ها را سرکوب آزادی بیان جلوه دهد؛ اما موفق نشد. زیرا وابستگی‌های این رسانه به ولیعهد رژیم سعودی بیش از پیش آشکار می‌شد.

حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در 17 آبان 1401 و اوج فعالیت‌های شبکه ایران اینترنشنال در اقدامی حساب شده، این شبکه و هر کسی که با آن همکاری کند را در قالب «تهدید امنیت ملی» عنوان کرد. حتی وزیر اطلاعات به صراحت این شبکه را یک شبکه تروریستی قلمداد کرد. همین موضع گیری قاطع و روشن وزیر اطلاعات، موج آغازین تشویش‌ها در ساختمان ایران اینترنشنال را آغاز کرد.

دستگاه‌های امنیتی انگلستان که به شجاعت و اقتدار عمل دستگاه‌های امنیتی ایران واقف بودند، به سرعت تیم امنیتی را برای حفاظت از ساختمان و کارکنان رسانه تروریستی ایران اینترنشنال آماده کردند. البته بعد از مدتی آن‌ها تمام خبرنگاران را ممنوع الخروج کردند. هرچند در این مدت صوت‌هایی به طرز جالبی از اتفاقات درونی این رسانه‌های معاند مانند میزان نفوذ تجزیه طلبان در رسانه ایران اینترنشنال و ... درز کرد.

تیک تاک بلند بمب خبری دستگاه‌های امنیتی ایران در ساختمان ایران اینترنشنال

مهم‌ترین پیامی که خبرنگاران ایران اینترنشنال، منوتو، بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و ... مخفی می‌کنند، اوج سرکوب آزادی بیان در این رسانه‌هاست. علت مهاجرت بسیاری از خبرنگاران این رسانه‌ها به ایران اینترنشنال برای سودای دریافت پول بیشتر نشان می‌دهد که حتی بسیاری از این افراد ایدئولوژی و جهان بینی خاصی جز سود و منفعت بیشتری ندارند. اگر آن‌ها با علاقه قلبی در حال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، چرا باید خبرنگار-تروریست‌های این رسانه‌ها از لندن ممنوع الخروج شوند؟

رسانه‌های معاند با این وجود که کوشیدند ایران را به آشوب بکشند؛ اما به جز هسته‌های کوچک آشوب که اکنون بسیاری از آن‌ها دستگیر و محاکمه شده‌اند، هیچ اقدام درخور توجهی نکردند. امروز به جای اینکه خیابان‌های ایران در آشوب به سر ببرد، خیابان‌های فرانسه و انگلستان در آشوب و اعتصاب است. مهم‌ترین آشوب‌ها نیز در خود شبکه‌های ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی جریان دارد.

تیک تاک بلند بمب خبری دستگاه‌های امنیتی ایران در ساختمان ایران اینترنشنال

خبرنگارانی که از ترس جان و از دست دادن زندگی دنیایی خودشان حتی حاضر به همکاری با دستگاه‌های امنیتی ایران شده‌اند و اختلافی عمیق در شبکه‌های خودشان جریان دارد. توفیق و هوشمندی دستگاه‌های امنیتی در تغییر زمین بازی و وارد کردن سیلی‌های محکم به رسانه‌های معاند ستودنی است. هرچند هنوز مشت محکمی باقی مانده است که آن دستگیری و بازگرداندن مدیران، سردبیران، دبیران و خبرنگاران این شبکه‌ها به پای میز محاکمه است.

مهم‌ترین نقطه‌ای که باعث شکست دستگاه‌های جاسوسی دشمن در اغتشاشات اخیر شد، این بود که آن‌ها شاید توانستند با تمهیدات امنیتی جان خبرنگار-تروریست‌های ساکن در لندن را حفظ کنند؛ اما دستگاه‌‎های امنیتی ایران، "مغز" این خبرنگاران را هدف نگرفت، بلکه "ذهن" آن‌ها را مورد هدف قرار داد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
وقتی پلیس و سپاهی‌ و بسیجی در خیابان با سنگ و قمه به شهادت می‌رسیدند، هیچ اصلاح‌طلبی اظهار تأسف و تأثر نمی‌کرد؛ اما موقع قصاص، همگی دلسوز جانی‌ها و دلواپس چرخه خشونت شدند! شمایی که برای تبرئه قاتلان با تشکیک در احکام قضایی به حقوق بشر متوسل می‌شوید، وقت جنایت این جماعت کجا بودید؟
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
یه سوال از ...، سردبیر روزنامه ....؛ چرا اینترنشنال از دستگیری خبرنگار مجرم این روزنامه ناراحت شده؟ اها! یادم نبود چند وقته گزارش‌های اینترنشنال شده کپی کردن از گزارش‌های روزنامه اعتماد.
0
0