۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۲۷۵۳۷
آیت الله سعیدی:

۱۹ دی آغازی برای کوتاه شدن پنجه مستکبران بر ایران بود

۱۹ دی آغازی برای کوتاه شدن پنجه مستکبران بر ایران بود
امام جمعه قم با اشاره به اهمیت قیام مردم قم در ۱۹ دی گفت: ۱۹ دی احیاگر هویت مردم ایران بود و از این رو دشمن را به هراس و به مخالفت با جمهوری اسلامی برانگیخت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه های نماز عبادی-سیاسی که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، گفت: ارزش تقوا به بروز و ظهور و عملی آن می باشد چنانکه ایمان باید بروز و ظهور داشته باشد تقوا نیز اینگونه است که گناهان یکی از اسباب و موانع بروز تقوا است.

وی افزود: سقط جنین یکی از گناهان بزرگ هست که روز قیامت درباره این بچه کشته شده از والدین سوال پرسیده می شود که این فرزند به کدامین گناه کشته شده است و دامنه رعایت تقوا تا این موضوع را هم در بر می گیرد که برخی به آن توجه ندارند.

خطیب نماز جمعه شهر مقدس بانوی کرامت با اشاره به تولد حضرت فاطمه زهرا(س) ابراز کرد: برخی از سیره این بانوی مکرمه درباره حقایق فاطمیه است که شخصیتی همچون پیامبر و امیرالمومنین آن را درک می کنند و بحث درباره حضرت فاطمه همچون بحث در موضوع قرآن است که باید بیشتر در آن تحقیق کنیم.

آیت الله سعیدی افزود: بانوان و مادران جامعه ما باید سبک زندگی حضرت زهرا(س)  و حجاب و عفاف را در زندگی خود جاری کنند و خط و راه بانوان جامعه ایمانی باید خط و راه فاطمی باشد و این روز را به همه ملت ایران بخصوص بانوان تبریک ویژه دارم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) رعایت مصرف انرژی را ضروری دانشت و اظهار کرد: رعایت تقوا صرفا به نماز و روزه نیست بلکه رعایت مصرف انرژی آن هم در عصر ما که با محدودیت های انرژی برق و گاز روبه رو هستیم نیز به نوعی تقوامداری است.

وی با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبر انقلاب حادثه 19 دی را روزی تاریخی نام نهادند چرا که منشأ تحولات بزرگ شد، 19 دی احیاگر هویت مردم ایران بود و از این رو دشمن را به هراس و به مخالفت با جمهوری اسلامی برانگیخت.

امام جمعه شهر قم ادامه داد: 19 دی آغازی بر کوتاه کردن پنجه مستکبران بر کشور و ملت ایران بود و از آن روز اسلام و ایران ستیزی دشمنان به خصوص آمریکا شروع شد و از آن زمان با تلاش های گسترده به دشمنی با انقلاب برخاسته اند که به فضل الهی و حضور شما ملت انقلابی هیچ غلطی نتوانستد انجام دهند.

آیت الله سعیدی با بیان تذکرات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه مداحان کشور خاطرنشان کرد: این دیدار پرسابقه هر ساله تجدید می شود و رهبر انقلاب مداحی را یک هنر مرکب دانستند که بالا بردن رشد فکری جامعه را از برنامه های مداحان و هیئت های مذهبی برشمردند.

وی فرهنگ سازی را کار بزرگ مداحان دانست و ادامه داد: رهبر انقلاب ایستادن در برابر روش های یاس آفرین دشمن را از جمله نقش مداحان و هیئت های مذهبی عنوان کردند و داشتن دغدغه هدایت مردم، معرفت اندوزی و به روز بودن در مقابل حوادث جهانی را از جمله شرایط به روز بودن مداحان و نقش آفرینی آنان عنوان کردند.

ارسال نظرات