۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۷۲۷۶۰۸
با حضور مسئولان محلی و فرهنگی؛

پوستر کتاب «سرپل ذهاب، شهر نماز» رونمایی شد

پوستر کتاب «سرپل ذهاب، شهر نماز» رونمایی شد
کرمانشاه ـ تمری گفت: پوستر کتاب نماز شکوفه ها با عنوان "سرپل ذهاب شهر نماز " و به یاد شهیدان امیر ایازی و ولی الله سلیمانی فرد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، پوستر کتاب نماز شکوفه ها با عنوان «سرپل ذهاب شهر نماز» به یاد شهید امیر ایازی و شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد رونمایی شد.

صدراله بابلی، فرماندار سرپلذهاب نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگویی با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و استقبال از اجرای این طرح فرهنگی و دینی گفت: این بانوی بزرگوار در آیات قرآن و تبعیت محض از ولایت تعمق فراوانی داشت لذا خیر الکثیر لقب گرفت و همچنین تابع امر الهی بود.

وی گفت: حضرت زهرا(س) الگوی مناسبی برای بانوان در جامعه امروزی در امر تربیت فرزندان است و باید به این رفتار حضرت زهرا(س) تمسک بجویم.

بابلی افزود: مقام معظم رهبری تاکید ویژه به کار ریشه ای در حوزه فرهنگ دارد و کار سطحی در حوزه فرهنگ جواب نمی دهد و امروز ما داریم می بینیم دشمن در حال برنامه ریزی برای سست کردن عقاید جوانان است.

وی تصریح کرد: راز و رمز شهدای ما توکل به خدا و تمسک به قرآن و اهل بیت بود و با همین تمسک بود که شجاعانه حماسه های بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس رقم زدند لذا امروز ما وظیفه داریم در این راستا برنامه ریزی کنیم و در همین ایام هم دیدیم که دشمن در حال برنامه ریزی برای تسخیر ذهن جوانان هستند و البته با هوشیاری و بصیرت جوانان، ناکام ماندند.

بابلی از همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و اداره اوقاف در اجرای طرح شهر من شهر نماز تقدیر و تشکر کرد. 

گفتنی است که اولین روحانی شهید در دفاع مقدس، شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد، متولد روستای ازنی بخش چهاردانگه شهرستان ساری می باشد که در 22 مهرماه 1359 در سرپل ذهاب به فیض شهات نائل آمد. 

بخشی از وصیت نامه شهید خطاب به دختر و همسرش:

دخترم زهره جان! تو همواره بعد از من باید همانند حضرت زینب(س) پیام رسان خون شهدا باشید. در این راه مجاهدانه بکوش و لحظه ای از پای ننشین. همسرم! درس شهامت و شجاعت را از فاطمه زهرا (س)بیاموز و در این راه گام بردار و از مسیر الله هرگز منحرف مشو. اگر اسلام و جمهوری اسلامی ایران پایدار نمی ماند مگر با کشته شدن ما، پس ای گلوله ها بیایید و بدن ما را سوراخ سوراخ نمایید، اما اسلام عزیز و جمهوری اسلامی ایران باقی بماند. 

شهید امیر ایازی در خرداد ماه سال ۱۳۳۵در خانواده ای متدین و مذهبی در روستای بیگرضایی از توابع شهرستان اسلام آباد غرب دیده به جهان گشود. 

تحصیلات ابتدایی را در همان روستا گذرانید. و در همان دوران کودکی از هوش بالایی برخوردار بود. دوران ابتدایی و متوسطه اول را در شهر اسلام آباد غرب گذراند سپس  وارد نظام شدند و در سفارت در تهران مشغول کار شدند و به طور مستقیم با جنایت‌های شاه و و فعالیتهای قبل از انقلاب در تماس بودند.

پس از پیروزی انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس بارها در خطوط مقدم جبهه جنوب در مناطق عملیاتی چون جزیزه مجنون، هویزه و فکه از میهن دفاع میکرد. سر انجام در تاریخ ۱۳۷۲/۳/۱۸ هنگامی که سمت فرماندهی پاسگاه مرزبانی در مرز مهران را داشت در اثر انفجار بمب به آرزوی قلبی و دیرینه اش رسید و به درجه رفیع شهادت نائل آمد./1400/

ارسال نظرات