۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۲۷۶۱۵

«عینک» فیلمی با پیام‌های اخلاقی

«عینک» فیلمی با پیام‌های اخلاقی
کارگردان فیلم سینمایی «عینک» بیان کرد: این فیلم سینمایی تلاش دارد با پرداختن به اخلاقیات، کاری شریف در سینما باشد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رضا آقایی، کارگردان فیلم سینمایی «عینک» اظهار کرد: سینمای کودک، گونه‌ای شریف در سینماست که سالهاست مهجور واقع شده است، در صورتیکه این شکل از فیلمسازی می‌تواند تبعات بسیار مثبتی برای کل سینما داشته باشد.

یکی از تبعات مثبت این ژانر، تربیت مخاطب برای سینمایی است که می‌خواهد رویکرد فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: سینمای کودک، گونه مورد علاقه من در فیلمسازی است. برای همین هم اولین فیلمم را در این ژانر تولید کردم. برای شروع نیز کوشیدم کاری را روی پرده بفرستم که پیامی شریف داشته باشد. «عینک» فیلمی سرشار از موضوعات اخلاقی است. این کار در ظاهر عنوان دینی ندارد اما در داستان بسیاری از موضوعات با مفاهیم دینی پیوند خورده است.

این کارگردان تأکید کرد: این فیلم سینمایی به همزیستی انسانی در زندگی اشاره دارد. فیلم می‌گوید مهم نیست که از چه نژاد و زبانی هستید، بلکه آنچه اهمیت دارد توجه به اخلاقیات والای انسانی است. این فیلم به نوعی برادری دینی را هم تبلیغ می‌کند.

برای مثال همزیستی، دوستان افغانستانی در کنار مردم کشورمان گواه بارز این ادعاست. نکته دیگری که در فیلم روی آن تاکید داریم سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

«عینک» فیلمی با پیام‌های اخلاقی

آقایی بیان کرد: فیلم داستان چند کودک است که تلاش می‌کنند عمل ثوابی انجام دهند. همچنین در این کار رفتاری که فرزندان با والدین دارند بر پایه احترام و عشق استوار است. «عینک» به کودکان می‌آموزد اگر کار اشتباهی کردند هیچگاه در پی مخفی کردن آن نباشند بلکه باید درصدد جبران آن بر بیایند. نکته دیگری که در این فیلم وجود دارد این است که پدر و مادر بهترین افرادی هستند که می‌توان به آنها اطمینان کرد.

این کارگردان در انتهای سخنانش تصریح کرد: متأسفانه از فیلم‌های فرهنگی آنگونه که باید حمایت نمی‌شود. «عینک» از جمله این آثار است که در شرایط نامناسبی روی آنتن رفت. جدا از موقعیت بد نمایش تبلیغاتی هم برای این کار در نظر گرفته نشد. این امر نشان می‌دهد توجه به کارهایی که در آنها اخلاقیات محور است چندان در بحث اکران خریدار ندارد.

ارسال نظرات