۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۷۲۷۶۱۷
رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه:

برای بازگرداندن آموزه‌های دینی باید در مقابل سکولاریسم ایستاد

برای بازگرداندن آموزه‌های دینی باید در مقابل سکولاریسم ایستاد
کرمانشاه ـ حجت‌الاسلام مفید گفت: باید با نگاه توحیدی در زندگی اجتماعی بشر و بازگرداندن آموزه‌های دینی در مقابل نظام سکولاریسم ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن مفید در سخنانی با بیان اینکه نظام حاکم بر غرب یک نظام مادی است، اظهار داشت: ریشه شکل‌گیری این نظام در نفی دین و مذهب و نفی خدا از صحنه اجتماعی بشر شکل گرفته‌است.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه افزود: در نظام سکولاریسم و جدایی‌انگاری دین از دنیا هنگامی‌که خدا‌محوری و حکومت‌ دینی را حذف کردند جای آن را به‌اصالت فرد و شخص دادند و با حذف خدا از صحنه زندگی اجتماعی، دنیای خود را ساختند و بر‌همین‌ اساس تلاش کردند که رقبا و مخالفان خود را از میدان برانند.

وی با بیان اینکه شعار اصلی انقلاب اسلامی اسلامیت است، گفت: باید با نگاه توحیدی در زندگی اجتماعی بشر و بازگرداندن آموزه‌های دینی در مقابل نظام سکولاریسم ایستاد.

حجت‌الاسلام مفید با اشاره به‌اینکه عمل به آموزه‌های دینی تثبیت‌ و به‌الگو تبدیل شده، افزود: بر‌همین اساس دشمنان از همان اوایل انقلاب اسلامی در برابر دین و دین‌مداری با این نظام موضع گرفتند.

وی ادامه داد: اسلام در تمام تقابل‌ها، اغتشاشات و فتنه انگیزی‌ها از اصلی‌ترین محورهایی است که علیه آن برنامه‌ریزی می‌کنند، در واقع دشمن با مظاهر اسلام دشمنی دارد.

حجت‌الاسلام مفید با اشاره به‌اینکه مرجع و نقطه‌ای که معارف حقیقی اسلام را به جامعه پمپاژ می‌کند مرجعیت بزرگ و عظمای ولایت است، تصریح کرد: از طریق رسانه با مدیریت افکار و اذهان عمومی از روی حقد و کینه با توهین به مقدس‌ترین شخصیت دنیا و مرجعیت دینی سعی می‌کنند برای خودشان اسم‌و‌رسمی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در غرب هم انسان‌های محقق و منصف کم نیست، گفت: وقتی آنها این فضاسازی‌ها و کینه‌ها را می‌بینند و چنین آماری را می‌شنوند حس کنجکاوی و حقیقت طلبی، آنها را به واکاوی حقیقت وامی‌دارد که با حقایق قرآن آشنا شوند لذا می‌بینیم که پرفروش‌ترین کتاب در چند سال اخیر قرآن مجید است.

وی با اشاره به‌اینکه چنین اقدامات سخیفی از تاکتیک‌های دشمنان است، افزود: به‌واسطه همین خیانت و جنایت نشریه شارلی ابدو و دیگران نسبت‌ به مقدسات، انسان‌های حقیقت‌جو سعی می‌کنند با حقایق ناب قرآنی آشنا شوند.

حجت‌الاسلام مفید با اشاره به توهین نشریه فوق به پیامبر (ص) و جایگاه بلند رهبر حکیم فرزانه انقلاب اسلامی، گفت: این توهین‌ها باعث جریحه‌دار شدن قلب میلیاردها انسان روشن‌ضمیر از مسلمان و غیر مسلمان می‌شود اما باید گفت این توهین‌ها نشان دهنده خالی بودن دست دشمن از منطق است.

وی ضمن محکوم کردن چنین اقدامات موهنی، افزود: این لجن‌پراکنی، توهین‌ها و اقدامات سخیفانه که روی حقد و کینه است نشان‌دهنده خالی بودن دست دشمن از ابزار دشمنی و ناتوانی آنها است که به حول‌وقوه الهی نشان‌دهنده روزهای پایانی عمر دشمنان است چرا که اهرم دیگری برای مقابله ندارد./1400/

ارسال نظرات