۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۲۷۶۵۱

تفقد مقام معظم رهبری از نویسنده کتاب "خاتون و قوماندان"

تفقد مقام معظم رهبری از نویسنده کتاب
مریم قربان‌زاده نویسنده کتاب «خاتون و قوماندان» از دریافت پیام مسرت‌بخش از سوی رهبر انقلاب درباره کتابش خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «خاتون و قوماندان» نوشته مریم قربان‌زاده که روایت زندگی ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی معروف به (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون است، مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته است.

رهبر انقلاب: چه کار خوبی کردید که این حوادث را ثبت کردید

قربان‌زاده در گفت‌وگویی بیان داشت:‌ معتقدم یک کتاب خودش باید خودش را پیش ببرد، خود باید دیده و خوانده شود. اینکه بخواهم از نظرات بزرگان انقلاب برای دیده شدن کار خودم استفاده کنم، پسندیده نمی‌دانم. ما باید خودمان و نوشته‌هایمان خرج انقلاب اسلامی شویم، نه اینکه انقلاب را خرج خودمان کنیم.

وی افزود: اما مسرت و شادمانی‌ام را نمی‌توانم با دوستانم شریک نشوم. از دفتر حضرت آقا تماس گرفتند و پیام انگیزه‌بخش و شادی آفرین‌شان را به حقیر رساندند: حضرت آقا فرمودند سلام ایشان را به شما برسانیم و پیامشان را بگوییم: «از خواندن کتاب خاتون و قوماندان لذت بردم. چه کار خوبی کردید که این حوادث را ثبت کردید».

درباره فرمانده شهید کتاب «خاتون و قوماندان»

شهید علیرضا توسلی در سال ۱۳۶۳ به ایران آمد و در حوزه علمیه شهر اصفهان به کسوت طلبگی روی آورد. بعد از مدتی به قم رفت و در جوار بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دروس عالی حوزه را پی گرفت. بعد از دافع مقدس مدتی نیز به افغانستان رفت و در کنار مجاهدان با گروه طالبان جنگید.

باز به ایران بازگشت و در ۱۰ سال آخر عمرش به کارگری ساختمان مشغول بود. با شروع روزهای پرالتهاب دمشق و حلب راهی سوریه شد تا جهاد را در این سرزمین ادامه دهد. او اعتقاد داشت اسلام، بدون مرز است و باید همیشه آماده جهاد بود.

سردار شهید علیرضا توسلی، پایه‌گذار لشکر فاطمیون در ۲۲ اردیبهشت سال ۹۲ بود که هسته اولیه این لشکر با حضور او و ۲۲ نفر از افغانستانی‌ها شکل گرفت. او روز ۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۳ در جریان آزادسازی تپه تل قرین در حومه درعا به دست گروه تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید و پیکر مطهرش در بهشت رضا (ع) مشهد آرام گرفت.

ارسال نظرات