۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۲۷۲۷۱
با حضور مدیر حوزه های علمیه و رئیس بسیج سازندگی؛

آیین معرفی کتاب «دوباره فردوس» برگزار شد

آیین معرفی کتاب «دوباره فردوس» برگزار شد
آیین معرفی کتاب دوباره فردوس(روایتی از اوّلین اردوی جهادیِ جوانان انقلابی، شهریور ۱۳۴۷) با سخنرانی آیت الله اعرافی و سردار زهرایی در باغ موزه دفاع مقدس شهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیین معرفی کتاب «دوباره فردوس»(روایتی از اوّلین اردوی جهادیِ جوانان انقلابی، شهریور ۱۳۴۷) با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، سیّداحمد عبودتیان دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازیِ دولت و سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، به همت دفتر قمِ مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب مدّظلّه‌العالی) با همکاری انتشارات انقلاب اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس قم پس از اقامه نماز مغرب و عشا یکشنبه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدّس قم برگزار شد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به روح انقلاب اشاره کرده اند، اظهار کرد: با وجود جنگ ترکیبی دشمن اما در اوج قرار داریم، اهانت اخیر به ولی فقیه گوشه ای از این جنگ ترکیبی بود که مردم جواب دندان شکنی دادند و مردم قم نیز با حضور گسترده خود یاد و خاطره ۱۹ دی ۵۶ را زنده کردند.

امام جمعه قم با ابراز اینکه جهاد سازندگی نباید حذف می شد، عنوان کرد: حرکت جهاد سازندگی تحولی در سازندگی کشور ایجاد کرده بود و جریان جوان انقلابی وارد صحنه شده بود و آن قدرت جهادی و نیرو و ایمان انقلابی در دفاع مقدس خود را متبلور کرد و تاریخ ساز شد.

وی بابیان اینکه جهاد سازندگی با هویت جهاد سازندگی باید احیا کرد، تصریح داشت: انقلاب اسلامی ضمن اینکه باید به نظم و نظامات تن بدهد اما در عین حال باید روح انقلابی در آن زنده باشد بنابراین روح جهادی و اندیشه انقلابی در همه صحنه ها و میدان ها باید زنده و جاری باشد.

در ادامه عبودتیان با اشاره به اینکه رهبری در تحقق اهداف انقلاب اسلامی پنج گام را ترسیم نموده اند، ابراز کرد: گام اول انقلاب را با حضور مردم و با بسیج سازندگی پشت سر نهادیم اما از دهه هفتاد رویه ای در دولت ها اتفاق می افتد که آرام آرام حضور مردمی را به حاشیه و کنار می برند ولی امروز در گام سوم با تدبیر رهبری حضور و تأثیرگذاری مردم با گروه های جهادی بازآفرین و تاثیرگذار شده است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت افزود: مسیر بچه های جهادی باید در تصمیم سازی ها باز شود، امروز بچه های جهادی ما در حوزه مسکن راه حل های زیبا و تاثیرگذاری دارند که تنها باید به آنها مجال و فرصت داد.

رئیس بسیج سازندگی دیگر سخنران این مراسم بود که ابراز کرد: دشمن امروز با تشخیصی دقیق ولایت فقیه را نشانه رفته است لذا وظیفه همه ما و آن کار خدایی با ارزش امروز دفاع قاطعانه از ولایت و خدمت بی ریا و بی منت به مردم است.

سردار زهرایی با اشاره به اهمیت جهاد خدمت تصریح کرد: در منظومه فکری رهبری زلزله فردوس سال ۴۷ شروعی برای حرکت جهادی و خدمت به مردم است و اگرچه جهاد سازندگی مبدل به جهاد کشاورزی شد اما با تدبیر مقام معظم رهبری تبدیل به بسیج سازندگی شد.

وی با اشاره به اینکه جبهه جهادی امروز فراتر از مرزها را می طلبد، افزود: بچه‌های جهادی نه تنها در سیل و زلزله بلکه در دفاع از حرم نیز پیشقدم بودند و از نگاه رهبری اردوهای جهادی تربیت ساز و مرد عمل تربیت می کند.

گفتنی است این کتاب روایت مستندی از زلزله‌ی فردوس در شهریور ماه ۱۳۴۷ است. حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) که در زمان زلزله، جوانی ۲۹ ساله و مؤسس پایگاه امداد روحانیت بودند، خاطراتشان را از آن حادثه‌ی سهمگین نقل فرموده‌اند. خاطرات ایشان با ترکیبی از خاطرات اعضای پایگاه و اهالی فردوس که به شیوه‌ی تاریخ شفاهی گردآوری شده و نیز اسناد و تصاویری چند برگرفته از منابع و شیوه‌های مختلف این اثر ارجمند را رقم زده است.

مطالعۀ این کتاب میتواند در ترویج شیوه مدیریت انقلابی و سبک زندگی اسلامی و ایمانی مؤثر باشد.

ارسال نظرات