۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۲۷۷۴۲

مهلت نام‌نویسی عتبات دانشگاهیان تمدید شد

مهلت نام‌نویسی عتبات دانشگاهیان تمدید شد
مهلت ثبت‌نام در بیست‌وسومین دوره عتبات دانشگاهیان تا ۲۹ دی‌ماه تمدید شد و نتایج قرعه‌کشی از متقاضیان اول بهمن‌ماه اعلام می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،  مهلت نام‌نویسی در بیست‌وسومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات یک روز تمدید شد و متقاضیان تا ۲۹ دی‌ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت لبیک ثبت‌نام کنند.

بر اساس برنامه ستاد عتبات دانشگاهیان، پس از پایان ثبت‌نام، اول بهمن‌ماه از بین متقاضیان قرعه‌کشی به عمل می‌آید و اعزام‌ها نیز از هفتم بهمن‌ماه آغاز می‌شود. در این دوره اعزام‌ها تا روزهای پایانی اسفندسال جاری ادامه دارد و سفر نوروزی عتبات در نظر گرفته نشده است.

مهلت نام‌نویسی عتبات دانشگاهیان تمدید شد

همچنین هزینه این سفر معنوی که ۱۱ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده، قطعی نیست و در صورت افزایش هزینه از سوی سازمان حج و زیارت، این مبلغ نیز بیشتر خواهد شد. البته مسئولان در تلاش هستند تا هزینه این سفرها را نسبت به سفرهای عادی عتبات کاهش دهند.

مدت سفر عتبات دانشگاهیان به عتبات هفت شب است که زائران سه شب در نجف اشرف، سه شب در کربلا و یک شب در کاظمین اقامت دارند. در دوره‌های گذشته برای دانشگاهیان وام‌هایی به منظور سفر عتبات در نظر گرفته می‌شد که هنوز این وام‌ها قطعی نشده و در صورت نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گفته مسؤولان ستاد عتبات دانشگاهیان ۴۱ هزار نفر تاکنون برای تشرف به عتبات نام نویسی کرده‌اند که علاقه‌مندان به شرکت در بیست و سومین دوره سفر عتبات دانشگاهیان می‌توانند از اینجا اقدام کنند.

در بیست‌ودومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات که سال گذشته صورت گرفت، ۸۰ کاروان به صورت هوایی عازم عتبات شدند که به دلیل بسته بودن مرزهای زمینی، کاروان‌های زمینی امکان تشرف به زیارت را پیدا نکردند.

ارسال نظرات