۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۷۲۷۸۰۳
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در گفت‌وگو با رسا:

لزوم استقبال و شرکت باشکوه طلاب در انتخابات مجمع نمایندگان

لزوم استقبال و شرکت باشکوه طلاب در انتخابات مجمع نمایندگان
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید انتخابات مجمع نمایندگان طلاب، انتخاباتی با تحرک، و بانشاط باشد و استقبال خوبی از انتخابات مجمع صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای کشور اظهار داشت: مجمع نمایندگان از یادگارهای امام راحل می باشد که با تأکید و سفارشات امام خمینی(ره) و برای اجرای منویایت ایشان به دست بزرگان جامعه مدرسین همچون آیت الله مشکینی ایجاد و تاسیس شده است.

وی افزود: این مجمع تا به امروز تحت توجه و اشراف مقام معظم رهبری استمرار حیات پیدا کرده و همواره مورد تاکید ایشان بوده است؛ایشان درباره آن فرمودند اینکه عزمی در بین طلاب به عنوان نماینده و نمایندگان وجود داشته باشد و منجر به ایجاد تشکلی به نام مجمع نمایندگان شود، عنوان شیرینی است که می‌توان به وسیله آن با بدنه طلاب علوم دینی و بزرگان حوزه ارتباط برقرار کرد.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: خواسته امام راحل از جامعه مدرسین این بوده است که به طلاب علوم دینی توجه داشته و از نظرات و ابتکارات آنان برای پیشبرد امور استفاده کرده و زمینه های رشد و تربیت طلاب فراهم گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی ابراز کرد: این یک وظیفه طرفینی بین بزرگان حوزه و طلاب علوم دینی است که اعضای جامعه مدرسین طلاب را ارتقا داده و بزرگ کنند تا با میدان دهی به آنان زمینه های نشو و نموّ آنان را فراهم سازند تا تامین آتیه علمی، اجتهادی، فقاهتی و مرجعیتی حوزه را فراهم کنند و آتیه حوزه و جامعه از طلاب علوم دینی تامین گردد.

وی در ادامه افزود: طلاب علوم دینی نیز متقابلاً باید از جامعه مدرسین حمایت کنند؛ چنانکه که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جامعه مدرسین فرمودند که جامعه مدرسین یک درخت ریشه دار و کهن است و مقبول نیست کسانی بخواهند آن را که ریشه در انقلاب و قبل از انقلاب دارد و نقش مهمی در ایجاد انقلاب و ثبات آن داشته است، کنار گذاشته و درختی کم ریشه و یا بی ریشه را غرس کرده و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: طلاب علوم دینی باید با مطالبه گری خود، بزرگان حوزو را فرا راه اجرای ابتکارات و خلاقیت های خود قرار داده و شورای عالی و مدیریت حوزه را برای ارتقاء علمی، اخلاقی، علمی، سیاسی و تهذیبی حوزه کمک کنند تا بتوانیم توأمان حوزه ای بالنده با طلاب و اساتید جامع و در تراز جهانی انقلاب اسلامی داشته و خروجی مناسبی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در ادامه افزود: باید طلاب و فضلای ترازی داشته باشیم و این می طلبد که نمایندگان طلاب که خواسته، تقاضا، نظرات و تاکیدات بدنه طلاب را انتخاب می کنند، نمایندگان و مجمعی پویا، بانشاط و تحول گرا باشند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قطعاً مجمع نمایندگان طلاب در ادوار گذشته خدماتی را ارائه کرده‌اند و نواقصی را نیز داشته اند اظهار داشت: باید دوره جدید مجمع طلاب و فضلای کشور در پی رفع نواقص و تحول بهتر و بیشتر، برای مجمعی مطلوب که بتواند وظیفه اصلی و ذاتی خود را ایفا کند و نقش موثرتری در تحقق اهداف نظام و منویات مراجع عظام تقلید، داشته باشد، انتخاب گردد تا نواقص ادوار گذشته را برطرف کند.

وی در ادامه افزود: بزرگ ترین وظیفه امروز این است که مجمع طلاب و فضلای کشور شکل مناسبی به خود بگیرد و افراد مسئولیت پذیر، حساس، عالم، مجرب و دارای دیدگاه های تحول گرا، تحول خواه و مطالبه گر نسبت به منویات مراجع عظام تقلید و مطالبات امامین انقلاب، زمام امور را به دست گیرند تا مجمعی در شأن حوزه علمیه و طلاب علوم دینی تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در پایان اظهار داشت: باید انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای کشور انتخاباتی با تحرک، پویایی بانشاط و بالندگی باشد و استقبال خوبی از انتخابات مجمع صورت پذیرد؛ چراکه مجمع، نمادی برای حمایت از نظام و انقلاب اسلامی است و باید کسانی از طلاب مسئولیت های طلاب را بر عهده گرفته و کسانی انتخاب شوند که بتوانند منویات حوزه های علمیه، طلاب و فضلا و نظام اسلامی را محقق بخشند.

ارسال نظرات