۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۷۲۷۹۲۹

برگزاری مراسم نخستین سالگرد آیت الله صافی با حضور علما و شخصیت های حوزوی

برگزاری مراسم نخستین سالگرد آیت الله صافی با حضور علما و شخصیت های حوزوی
مراسم اولین سالگرد عروج ملکوتی شیخ الفقها حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با حضور شخصیت های حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم اولین سالگرد عروج ملکوتی شیخ الفقها حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی پنجشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور شخصیت های حوزوی، روحانیون و مردم ولایت مدار قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

این مراسم با حضور جمعی از اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه، شورای عالی حوزه علمیه، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، استادان حوزه، طلاب و روحانیون و دیگر اقشار مردمی برگزار گردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه سخنران این مراسم بود که با اشاره به شخصیت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: آیت الله صافی عمر خود را در راه دین و دفاع از اهل بیت خرج کرد و بخشی از اجر خود را در این دنیا با تشییع باشکوه در قم و کربلا دریافت کرد.

وی با بیان مقام علما ابراز کرد: کلمه "اوتوا العلم" در چندین جای قرآن آمده است که در آنها نکاتی وجود دارد، که از آن جمله بار ارزشی آن است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در روز قیامت دانشمند و عالم در مقام دفاع از خدا و توحید حق سخن گفتن دارند و مرحوم طبرسی در مجمع البیان منظور از اوتوا العلم را علما و فرهیختگان می داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به آیه ۱۰۷سوره اسراء تصریح کرد: مرحوم علامه ذیل این آیه می فرماید آیه عمومیت در علما دارد و تمام جسم علما در برابر خداوند خضوع و خشوع دارد.

ارسال نظرات