۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۷۲۷۹۳۰
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

آیت الله صافی عالمی بصیر، مدافع ولایت و آگاه به زمان بود

آیت الله صافی عالمی بصیر، مدافع ولایت و آگاه به زمان بود
استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت آیت الله صافی عالمی بصیر و آگاه به زمان بود و عمر خود را در راه دفاع از ولایت و اهل بیت استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، پنجشنبه شب در مراسم اولین سالگرد عروج ملکوتی حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی که با حضور علما و شخصیت های حوزوی در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، گفت: حضرت آیت الله صافی عمر خود را در راه دین و دفاع از اهل بیت خرج کرد و بخشی از اجر خود را در این دنیا با تشییع باشکوه در قم و کربلا دریافت کرد.

وی با بیان مقام علما ابراز کرد: کلمه "اوتوا العلم" در چندین جای قرآن آمده است که در آنها نکاتی وجود دارد، که از آن جمله بار ارزشی آن است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در روز قیامت دانشمند و عالم در مقام دفاع از خدا و توحید حق سخن گفتن دارند و مرحوم طبرسی در مجمع البیان منظور از اوتوا العلم را علما و فرهیختگان می داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به آیه ۱۰۷سوره اسراء تصریح کرد: مرحوم علامه ذیل این آیه می فرماید آیه عمومیت در علما دارد و تمام جسم علما در برابر خداوند خضوع و خشوع دارد.

استاد جامعه المصطفی العالمیه افزود: حضرت آیت الله صافی عالمی بصیر و آگاه به زمان بود و عمر خود را در راه دفاع از ولایت و اهل بیت(ع) صرف کردند و از خصوصیات دیگر این مرجع بزرگوار مجالست دائمی با علم بود که از ایشان آثار گرانبهایی نیز به یادگار مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به آثار حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: به جوانان عزیز توصیه می کنم کتاب با جوانان حضرت آیت الله صافی را مطالعه کنید که در آن پاسخ های متقن و صمیمانه‌ای با جوانان دارد.

سخنران مراسم ابراز کرد: علامه جعفری به توصیه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی شرحی بر نهج البلاغه را نوشت و در رفتار این عالم تواضع و احترام به علما به وفور دیده می شود.

وی با اشاره به شجاعت آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: آیت الله صافی در عین شجاعت اما ادب در گفتار داشت و آنجایی که ضرورت بود بدون تعارف دیدگاه خود را بیان می کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار کرد: موسسه تبلیغی دارالزهرا از یادگارهای ارزشمند حضرت آیت الله صافی گلپایگانی است که نشان از توجه ایشان به امر مقدس تبلیغ است.

وی در پایان افزود: علما همواره در مقابل جریان های انحرافی ایستاده اند، لذا می گوییم عالم حی و زنده است.

ارسال نظرات