۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۲۸۰۶۵
امیر آشتیانی:

رفع نیازهای کشور از اهداف اصلی کارگروه مشارکت ملی و دفاعی است

رفع نیازهای کشور از اهداف اصلی کارگروه مشارکت ملی و دفاعی است
وزیر دفاع گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری تولید محصولات دفاعی به لحاظ ارزش ریالی ۸۰ درصد رشد داشته و تولید محصولات غیر نظامی نیز دو برابر شده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در راستای تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا در اجرای تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تشکیل کارگروه مشارکت های دفاعی و ملی، نخستین جلسه این کارگروه صبح امروز به ریاست امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با حضور نمایندگان وزارتخانه ها، دستگاه ها و نهادهای کشوری و لشکری برگزار شد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این جلسه با بیان اینکه توسعه همکاری های دو سویه بین بخش دفاعی و بخش ملی به ویژه در حوزه صنعت و فناوری یکی از رویکردهای اصلی وزارت دفاع و مورد تأکید مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و ریاست محترم جمهوری است اظهار کرد: انتقال سرریز فناوری های دفاعی به کشور و نیز جذب فناورهای تولید یافته توسط شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و نهاد تحقیقاتی به بخش دفاع در رفع نیازهای کشور به ویژه در حوزه های راهبردی و گلوگاهی از اهداف اصلی کارگروه مشارکت ملی و دفاعی است.

وزیر دفاع با بیان اینکه  بخش مهمی از توفیقات امروز صنعت دفاعی در نوآوری و جهش تولیدِ نشأت گرفته از همین رویکرد همکاری است، گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، تولید محصولات دفاعی به لحاظ ارزش ریالی 80درصد رشد داشته است و علاوه بر تأمین نیازهای دفاعی، تأمین نیازهای کشور و تولید محصولات غیر نظامی نیز حدودا دو برابر شده است.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه اراده وزارت دفاع بر تعمیق و گسترش همکاری ها با بخش های کشوری و صنعتی، دانش بنیان و خصوصی است با اشاره به تشکیل قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع گفت: کارگروه مشارکت دفاعی-ملی نیز یکی از نهادهای مهم برای ایجاد درک مشترک، سیاست گذاری و هماهنگی بین دستگاه های مرتبط می باشد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه لازمه موفقیت عملکرد کارگروه  مشارکت های دفاعی و ملی یعنی دستیابی به یک مشارکت پایدار و جریان نظام‌مند، شکل‌گیری یک اراده جمعی و چندجانبه است گفت: بر اساس اهداف این طرح و آنچه در مصوبه هیئت محترم دولت هم آمده است، ظرفیت های صنعتی در حوزه های دو منظوره و راهبردی از الگوی همکاری دو جانبه کارفرما- پیمانکاری عبور کرده و به یک مشارکت راهبردی پایدار و چند جانبه می رسد.

گفتنی است در نخستین جلسه کارگروه مشارکت های ملی و دفاعی،  آیین نامه داخلی کارگروه مشارکت های ملی و دفاعی به تصویب و  بر الگوی مشارکت پایدار بین بخش دفاعی و بخش ملی در توسعه صنعتی و قابلیت های فناورانه در زنجیره های ارزش راهبردی و اولویت دار کشور نظیر میکروالکترونیک، حمل و نقل(خودرویی و ریلی، دریایی و هوایی)، نفت، گاز و پتروشیمی، امینیت غذایی، معادن و مواد پیشرفته، فناوری اطلاعات و سایبرو ..  توافق و تفاهم حاصل شد.

در این جلسه که به میزبانی وزارت دفاع و با حضور امیر سرتیپ آشتیانی برگزار شد، نمایندگان وزارتخانه های اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، راه و شهرسازی و همچنین نماینده معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، قرارگاه اقتصاد مقاومتی ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) حضور داشتند.

ارسال نظرات