۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۷۲۸۱۵۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فرهنگ سازی حفظ محیط زیست از مدارس آغاز شود

فرهنگ سازی حفظ محیط زیست از مدارس آغاز شود
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست تأکید کرد و گفت: فرهنگ سازی باید از مدارس که در پذیرش خوبی‌ها شتاب بیشتری دارند آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در دیدار رئیس و کارکنان اداره محیط زیست کاشان، گفت: برای فرهنگ سازی در محیط زیست از کودکان و نوجوانان شروع کرد.

وی با اشاره به اینکه دستورات اسلام در رابطه با محیط زیست بر خلاف غرب شعاری و نفاق گونه نیست، افزود: رئیس جمهور آمریکا بعد از غرق یک کشتی نگران ماهی‌های دریا است و این در حالی است که از سوی دیگر مردم یمن و دانش آموزان مدارس تحت نظارت سازمان ملل را همکاری آل سعود بمباران و قتل و عام می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در کاشان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، نگاه ما به محیط زیست تجملاتی نیست بلکه محیط زیست اولویت اول کشور است.

وی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی ایران زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است، افزود: امام موسی کاظم(ع) می‌فرماید، مردی از قم یک قومی به محکمی پولاد که تندباد‌ها نمی‌تواند آن‌ها را به لرزه درآورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و به خود ترس و هراس راه نمی‌دهند ملت را به سوی حق دعوت می‌کند و گرداگرد او جمع می‌شوند و به پیروزی می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: امام باقر(ع) می‌فرماید قبل از ظهور یک حکومت زمینه سازی تاسیس می‌شود که اگر من این حکومت را درک می‌کردم خود را برای صاحب الزمان نگه می‌داشتم.

وی با اشاره به اینکه این جمله قابل تامل امام باقر(ع) که چگونه خود را نگه دارم، اظهار داشت: یکی از مقدمات این نگهداری، سالم نگهداشتن طبیعت از سوی محیط زیست برای طولانی شدن عمر ملت در نظام اسلامی است تا ظهور را درک کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به جامعیت دین اسلام در همه بخش‌ها اشاره کرد و یادآور شد: این جمله سفیر ایران در کانادا در کنفرانس محیط زیست این کشور که اگر شاخه درختی را بشکنید همانند این است که بال فرشته‌ای را شکسته اید به تیتر اصلی این کنفرانس تبدیل شد، اما نه به اسم پیامبراکرم (ص) بلکه به اسم یک انسان بزرگ و اندیشمند کهه ارزش مبانی دینی خود را بدانیم.

وی به لزوم فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست تأکید کرد و گفت: فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست باید ازپیش دبستان، ابتدایی و متوسطه که در پذیرش خوبی‌ها شتاب بیشتری دارند آغاز شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات