۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۷۲۸۰۵۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

«حسادت» انسان را منزوی و سرنگون می کند

«حسادت» انسان را منزوی و سرنگون می کند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: حسادت انسان را منزوی و سرنگون می‌کند و طبق آیات قرآن حسود به آقایی نمی‌رسد و ایمان او نیز به مرور نابود می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه در مراسم قرائت قرآن زیارت امامزاده عبدالله لتحر با اشاره به اینکه خداوند به دولیل عذاب را از مردم شهر برداشت، گفت: یکی به دلیل مردان سالمندی که عمری راعبادت کرده بودند و دوم به دلیل بچه‌هایی که در مجالس قرآنی شرکت می‌کردند که این امر نشانه عظمت مراسم‌های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه نوجوانی که از نوجوانی تلاوت قرآن داشته باشد قرآن با رگ و خون و گوشت او عجین می‌شود و رشد می‌کند و همه وجود او قرآنی می‌شود، افزود: انسان قرآنی مسیر الهی و خدایی را بهتر و راحت‌تر طی می‌کند و شیطان نمی‌تواند به آسانی او را منحرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به خاطره‌ای از کتاب سه دقیقه تا قیامت نوشته یکی از رزمندگان مدافعان حرم اشاره کرده و گفت: بیماری که در بیمارستان در حال احتضار بود شیاطین اطراف او را گرفته بودند تا هنگام مرگ شهادتین نگوید، اما شخصی که نزدیک تخت او قرارداشت شروع به تلاوت قرآن کرد و شیاطین از اطراف او دور شدند.

وی به راهکار‌های دریافت ثواب بیشتر هنگام تلاوت قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: با وضو بودن در جلسات قرائت قرآن، مسواک زدن قبل از حضور در جلسات قرآن و عمل به دستورات و آیات قرآن از جمله راهکار‌هایی است که ثواب تلاوت قرآن را مضاعف می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: با وضو خوابیدن سبب می‌شود خداوند تا صبح برایش ثواب احیاء و عبادت منظور کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به دلائل کافر شدن و ایمان نیاوردن یهودیان و مسیحیان اشاره کرد و افزود: آن‌ها دین خود را ارزان و بد فروختند و به دلیل حسادت به قرآن کافر شدند.

وی با اشاره به اینکه حسادت انسان را منزوی و سرنگون می‌کند و این عبرت برای ما و درس جلسه قرائت قرآن است، گفت: انسان حسود به آقایی نمی‌رسد و ایمان او به مرور نابود می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات