۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۷۲۸۲۰۴
حجت الاسلام باطنی:

دانشنامه حوزه علمیه اصفهان در حال تدوین است

دانشنامه حوزه علمیه اصفهان در حال تدوین است
اصفهان _ رییس مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان گفت: دانشنامه حوزه علمیه اصفهان منبعی بسیار خوب برای پژوهشگران است و تا کنون ۱۰ هزار صفحه آن تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا باطنی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان در آیین تکریم و معارفه جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان و مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به تصدی جانشینی مدیریت حوزه علمیه اصفهان در سال ۸۶، گفت: قرار بود یک سال بنده در خدمت حوزه علمیه اصفهان و طلاب باشم اما بیش از ۱۵ سال است در این جایگاه قرار داشته و مشغول خدمت به طلاب حوزه علمیه اصفهان هستم.

وی در ادامه افزود: ساختار سازمانی، شرح وظایف، تدوین آیین‌نامه‌های مختلف برای مرکز مدیریت و مدارس، نظام‌مند شدن بودجه بندی سالیانه، توسعه کمی و کیفی واحدهای حوزوی، مأموریت‌های جدید در حوزه علمیه اصفهان، از جمله اقداماتی است که در این سالها در حوزه علمیه اصفهان انجام شده است.

جانشین پیشین حوزه علمیه اصفهان، ایجاد دفتر امور فضلا و ایجاد واحد تحقیق نظارت و بازرسی حوزه علمیه اصفهان را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد مؤسسه بلاغ برای افرادی غیر طلبه که علاقمند به فراگرفتن علوم حوزوی هستند، مدارس علمیه قرآنی که در کنار دروس متداول طلاب را در زمینه حفظ قرآن کریم توانمندسازی می‌کنند از جمله دیگر اقداماتی است که از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان انجام شده است.

حجت الاسلام باطنی از تدوین دانشنامه جامع حوزه علمیه اصفهان خبرداد و تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار صفحه از این دانشنامه کار شده است، این دانشنامه شامل مسائل مختلف علمی، تاریخی، پژوهشی و بسیاری از مسائل مربوط به حوزه علمیه اصفهان بوده و پس از اتمام و رونمایی می‌تواند منبعی برای پژوهشگران درون و بیرون حوزه علمیه باشد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات