۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۲۸۲۶۲
معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی:

تأیید گزارش سازمان تبلیغات اسلامی مایه دلگرمی بود

تأیید گزارش سازمان تبلیغات اسلامی مایه دلگرمی بود
علی فروزان‌فر با بیان اینکه تایید گزارش‌های سازمان تبلیغات از سوی رهبر معظم انقلاب مایه دلگرمی بود گفت: عرضه محصولات فرهنگی با محتوای خوب نیازمند ویترین است.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، علی فروزان‌فر، معاون هنری حوزه هنری با اشاره به جزئیات دیدار مسئولان و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری با مقام معظم رهبری اظهار کرد: مسئولان‌ و مدیران ارشد سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، توفیق شرفیابی به محضر مبارک مقام معظم رهبری را داشتند.

وی هدف از حضور این جمع را ارائه گزارش اولیه از مجموعه اقدامات و عملکردهای سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری در طول ۴ سال اخیر برشمرد و اذعان داشت: گزارش فعاليت‌هاي انجام گرفته  در سازمان تبليغات و حوزه هنري توسط حجت‌الاسلام والمسلمين محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ارائه شد همچنین در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامي نکاتی را درمورد اين گزارش، بیان فرمودند و به سئوالات مطرح شده نيز پاسخ دادند. علاوه‌ بر آن، نکات، تذکرات و نصایحی را هم در این نشست صمیمی مطرح کردند.

معاون هنری حوزه هنری به اهداف این جلسه اشاره و تصريح كرد: در سال‌های اخیر در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامي و حوزه هنری انقلاب اسلامی، تصمیمات و مجموعه اتفاقاتی رقم خورد و تلاش شد درحوزه‌هاي «تبلیغ نوین، توسعه مخاطب، توزیع آثار تبلیغی، فرهنگی و هنری، جوان‌گرایی و نگاهی نو به تبلیغ مباحث دینی، انقلابی و فرهنگی» تحول ايجاد شود.

فروزان‌فر ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جمع حاضر این بود که تصمیماتشان را به محضر ولی و رهبر خویش عرضه کنند و پاسخ سئوالاتي مانند اينكه مسیر طی شده مورد تأیید رهبر انقلاب است؟ آیا همین مسیر را باید ادامه داد؟ برای پیمودن این مسیر چقدر نیازمند اصلاحات هستیم؟ و...؛ پاسخ خود را دريافت كنند. اينكه از منظر رهبر حكيم انقلاب اسلامي در حال حاضر، چه ميزان از مسير مورد نظر را طي كرده و در حال حركت در چه مسیری هستیم، فلسفه و هدف اين دیدار این بود.

وی اظهار داشت: حضرت آقا در این جلسه گزارش‌های ارائه شده را تأیید کردند و فرمودند: «هر آنچه شما در این جلسه ارائه کردید با آن مطالبی که من شنیده بودم و به اطلاع بنده رسیده بود مطابقت داشت و همین موارد را اثبات می‌کرد»؛ ایشان به مسئولان سازمان تبليغات اسلامي و حوزه هنري خدا قوت گفتند. البته این مسئله، بار مسئولیت همکاران در مجموعه حوزه هنری و سازمان تبلیغات را سنگین‌تر کرد و کلام رهبری نشان داد باید این مسیر ادامه پیدا کند، علاوه بر اینکه این تأیید، اسباب دلگرمی دوستان را مهيا كرد، مديران مطلع شدند که مسیر طی شده مورد تأييد مقام معظم رهبري است.

معاون هنری حوزه هنری ادامه داد: البته حضرت آيت الله خامنه‌اي مدظله العالي در کنار این دلگرمی و رضایت، چارچوب‌ها و نقشه راهي را نیز برای جمع مطرح و ترسیم کردند که بخشی از آن در تفسیر آیه مبنایی تبلیغ که خداوند می‌فرمایند:«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ...»، جلوه کرد. معظم له با شرح و تفسیر این آیه توضیحاتی را پیرامون موضوع خشیت الهی و کسانی که بار تبلیغ را بر دوش مي‌كشند بيان فرمودند و به مواردي که بايد در این حوزه، لحاظ شود اشاره داشتند. همچنین مقام معظم رهبري تاکید كردند، نبايد هیچ ملاحظه‌ای از نظر مبنا و محتوا در موضوع  و مسير تبلیغ غیر از ملاحظه تبلیغ حضرت حق و چارچوب‌هایی که در دین اسلام تعيين شده، لحاظ شود.

فروزان‌فر اضافه کرد: رهبر انقلاب در مراحل بعدی سخنان خود،«نسبت به نحوه بیان و بسته‌بندی صحيح محتوای تبلیغی و فرهنگی»، « ضرورت برقراری ارتباط با مخاطب با توجه به پیامي كه دريافت مي‌كند» و«انطباق پیام با  نگاه و سليقه مخاطب »، نکات بسيار ارزنده و دقیقي را بيان كردند.

وی ادامه داد: نکته‌ای که در این جلسه بسیار برای بنده شاخص و جالب بود و شخصاً از آن درس گرفتم، مشاهده تفاوت مبنایی حکومت الهی و ولایت فقیه با دیگر حکومت‌ها بود وقتی كاركنان یک مجموعه خدمت شخص اول جامعه می‌رسند عملکرد خود را گزارش می‌دهند و در مورد اقدامات صورت گرفته سخن می‌گویند؛ ایشان در پاسخ، عکس‌العمل خویش را درگیر مباحث کمی و... نمی‌کنند، بلکه به بیان موضوع پیام و احیای کلمه حق و مفهوم توحیدی و برافراشتن پرچم لااله الا الله می‌پردازند. امروز انقلاب اسلامی در اختیار حکیم فرزانه‌ای است که مناسبات اصلی  ذهن ایشان، پیام الهی و بی‌توجهی به مسائل دنیوی است.

معاون هنری حوزه هنری توليد فکر نو، ایده جدید و عرضه به موقع و مناسب  آن در بسته بندی صحیح را از نكات محوری بیانات مقام معظم رهبری برشمرد و اذعان داشت: بحث دیگر که بسیار جالب بود و رهبری به آن توجه و تاکید داشتند، پرهیز از نگاه‌ها و جناح بندی‌های سیاسی بود. ایشان مجموعه‌ها را و به طور خاص سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری را از اينكه درگیر جناح بازی سیاسی شوند، برحذر داشتند تا با نگرشي فرهنگی بنیادین و انقلابی اصیل، فعالیت‌هاي خود را ادامه دهند.

فروزان‌فر در پایان با بیان اینکه برخی از رسانه‌ها با انتخاب تیتر‌های نامناسب و غلط، قسمتي از سخنان معظم له را به صورت صحیح انعكاس نداده‌اند، خاطرنشان کرد: می‌طلبد این رسانه‌ها بار دیگر فیلم این جلسه را به صورت دقیق مشاهده کنند. حضرت آقا در بخشی از بیاناتشان فرمودند:«از کار ویترینی صرف اجتناب شود» و بلا فاصله فرمودند:«هر محتوای خوب و کاملی را که می‌خواهید عرضه کنید نیاز به ویترین دارید». ایشان در این زمینه کتاب را مثال زدند و فرمودند:«کتاب زمانی که تولید می‌شود اگر پشت ویترین نرود، مردم متوجه چاپ آن نمی‌شوند بنابراین ویترین ضروری و مهم است، اما آن چیزی که من شما را از آن برحذر می‌دارم، انجام کاری است که از محتوا خالی بوده و صرفاً برای شکل قضیه  صورت گرفته است»؛ این در حالی است که برخی رسانه‌ها این بخش از بیانات را طوري انعكاس دادند كه رهبر انقلاب خطاب به سازمان تبلیغات اسلامي و حوزه هنری فرمودند: «کار‌های ویترینی نکنید»؛ این دو مبحث کاملاً با يكديگر تفاوت دارد. اتفاقاً رهبر معظم انقلاب در زمینه نحوه عرضه و نحوه توزیع و زیبا جلوه دادن کار‌های پر محتوا و خوب، تاکید ويژه و مضاعف داشتند.

ارسال نظرات