۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۷۲۸۳۱۷
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

نماز جمعه، باطل‌السحر مارپیچ سکوت است

نماز جمعه، باطل‌السحر مارپیچ سکوت است
حجت‌الاسلام آزموده گفت: از نظر قرآن، تقابل جبهه ایمان با جوسازی‌ها با برپایی نماز جمعه و انجام شعائر الهی راهکار بسیار مهمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز، در نشست اعضای ستاد نماز جمعه خراسان شمالی، اظهار داشت: مؤمنان باید در مقابل جوسازی‌ها در هر شکل و نوعی بایستند و از حق و حقیقت دفاع کنند. به همین جهت است که در بسیاری از اعمال و آئین‌های دینی، توصیه به کار جمعی شده است.

وی افزود: برپایی نماز جمعه و جماعت و عبادات جمعی و سردادن شعارها و تعظیم شعائر الهی ازجمله روش‌هایی است که قرآن و اسلام بر آن تأکید دارند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: مؤمنان باید شعائر الهی را به‌عنوان حق مطلق آشکارسازی کنند و اجازه ندهند به هیچ شکلی این شعائر نادیده گرفته شوند.

وی ادامه داد: همکاری جمعی مؤمنان باید به شکل علنی و اعلامی باشد تا اموری که به‌عنوان تقوا و نیکی مطلق شناخته می‌شود در میان مردم به‌عنوان شاخص و پدیده اجتماعی ظهور و بروز کند و اجازه ندهند تا به هیچ شکلی بی‌تقوایی و تجاوزگری به‌عنوان پدیده‌های اجتماعی نمود پیدا کند.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: پس اگر کسی با سکوت، بی‌تفاوتی، کم‌کاری و بی‌عملی خویش به کمک بی‌تقوایی و هنجارشکنی برود، در حقیقت به تکلیف الهی خویش نسبت به اظهار و ابراز شعائر الهی عمل‌نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: عمل به شعائر الهی و علنی سازی حقایق دینی در قالب اجتماعی نه‌تنها دل‌های مؤمنان را محکم و استوار می‌سازد، بلکه نوعی همبستگی و انسجام اجتماعی را موجب می‌شود که توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: چنان‌که در حضور گسترده و مشارکت بالای مردم در مراسمی چون حج، نماز جمعه، نماز مساجد و انجام مراسم معنوی به شکل علنی و آشکار، این‌گونه تأثیرات بیان‌شده است.

وی اضافه کرد: عمل اجتماعی چون شعائر الهی به‌عنوان پدیده‌های غالب اجتماعی، علاوه بر اینکه روحیه مؤمنان را افزایش می‌دهد آثار مادی و معنوی و فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی را به دنبال دارد

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: اقامه نماز جمعه در حقیقت می‌تواند قدرت یداللهی مردم را به نمایش گذاشته و باطل‌السحر مارپیچ سکوت در جبهه حق باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات